HTC Vive Mono: monochromatyczne gogle VR dla słabszych komputerów [Prima Aprilis]
Według zapowiedzi producenta, komfortową płynność animacji zapewnią już komputery z kartami pokroju Radeona R7 360 i GeForce GTX 950.
Gogle wirtualnej rzeczywistości to jeden z najnowszych hitów elektronicznej rozrywki, lecz do ich obsługi wymagany jest naprawdę wydajny komputer. Firma HTC postanowiła więc opracować uboższą wersję gogli Vive, z których można korzystać również na słabszych konfiguracjach.
Gogle Vive Mono na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią od zwykłej wersji Vive. Producent zastosował jednak monochromatyczny OLED o rozdzielczości 1080 x 600 pikseli (540 x 600 dla jednego oka) i odświeżeniu obrazu na poziomie 60 Hz. Niższa jakość wyświetlanego obrazu pozwoliła zastosować starsze, ale nadal popularne złącze DVI (oprócz tego wymagane jest jeszcze podłączenie USB 3.0).
Głównym atutem Vive Mono są jednak mniejsze wymagania dotyczące komputera – komfortową obsługę podobno zapewniają już karty graficzne pokroju modeli Radeon R7 360 i GeForce GTX 750. Dla porównania, standardowa wersja wymaga zastosowania co najmniej dużo droższych modeli Radeona R9 290/390 lub GeForce GTX 970.
Przy okazji dowiedzieliśmy się, że w najbliższym czasie zostanie wydana nowa wersja benchmarka SteamVR Performance Test, w której zostanie dodany tryb sprawdzający kompatybilność komputera z uboższą wersją gogli.
Vive Mono trafią do sprzedaży w czerwcu, ale już w maju rozpocznie się ich przedsprzedaż w niezwykle atrakcyjnej cenie - ta podobno ma wynosić 400 dolarów lub 500 euro. Dla pierwszych 100 klientów przygotowano miły dodatek – zestaw starszych gier Old Hits VR (Doom, Hexen i Wolfenstein 3D), które zostały całkowicie przeprojektowane pod kątem obsługi gogli VR.
Aktualizacja 02.04.2016
Jak część z Was się domyśliła, monochromatyczne gogle HTC Vive Mono były żartem z okazji Prima Aprilis ;-)
Źródło: inf. własna
Komentarze
8Co do wymagań sprzętowych to nie sądzę, żeby takie coś miało mniejsze od kolorowego VR ;)