Huawei realizuje się w sferze e-commerce. Tym razem dostaniemy dedykowany sklep huawei.pl, w którym kupimy wszystkie produkty z polskiej dystrybucji, a także ekskluzywne drobiazgi oficjalnie u nas nie dostępne.
Sklepy internetowe to rzecz, z którą mamy do czynienia od dawna, lecz dopiero ostatnio zaczynają one być wyjątkowo przyjazne dla klienta. I tak w sklepie huawei.pl będziemy mieli gwarancję wysyłki w ciągu 24 godzin bez dodatkowych kosztów niezależnie od ceny (praktyka pokazuje, że zamówienia złożone do godziny 15 otrzymamy kolejnego dnia). Zwrot, w przypadku zmiany decyzji, będzie także całkowicie darmowy. Na ten krok będziemy mieli 15 dni.
Oficjalny start huawei.pl nastąpi 19 września
Robert Lewandowski przetarł dla nas szlak zakupowy już dziś. Start sklepu nastąpi w dniu ważnym dla Huawei, gdyż wtedy w Monachium zadebiutuje również seria Mate 30. Wciąż nie wiemy czy będzie dostępna w sklepie huawei.pl i w Polsce - firma delikatnie, ale stanowczo, odmawia komentowania sprawy przed premierą.
Zakupy w huawei.pl mają być przygodą dla fanów marki - tak twierdzi Łukasz Piotrowski, dyrektor e-commerce w Huawei CBG Polska
W tygodniu poprzedzającym start sklepu, od 12 do 18 września możemy zapisać się do newslettera sklepowego, a to przyniesie nam korzyść w postaci 15% zniżki na zakupy dla transakcji dokonanych przed 25 września. W dniu inauguracji dostępna będzie pewna pula smartfonów premium w atrakcyjnych cenach, a także inne promocje niezwiązane ze wspomnianą zniżką. Jakie? Wszystko wyjaśni się 19 września.
Wygląd huawei.pl - w założeniu skandynawska prostota
Sklep został przygotowany tak, by w jak najmniejszym stopniu atakować klienta niepotrzebnymi reklamami i banerami. Podstawowa strona produktu ograniczy się do prezentacji najważniejszych cech danego urządzenia, wpływających na cenę produktu, bez wgłębiania się w detale specyfikacji.
Będziemy prowadzeni prosto do strony zakupowej, a oferta oczywiście ograniczy się do produktów marki Huawei. Wszystkich z Polskiej dystrybucji, ale to nie wszystko. Niektóre, niekoniecznie popularne, choć pożądane przez fanów marki, jak etui do Huawei P30 Pro wysadzane kryształkami Swarovskiego, kupimy wyłącznie w tym sklepie. Huawei chce także przyjść z pomocą klientom przy zakupie produktów marki Huawei, które w naszym regionie nie są oficjalnie dostępne. Jak powiedział Łukasz Piotrowski, firma zrobi wszystko by wzbogacać ofertę sklepową o takie produkty, gdy tylko pojawi się zainteresowanie nimi ze strony klientów.
Przez cały proces wyboru produktu, zakupu i finalizacji płatności będziemy mogli skorzystać z internetowego wsparcia, by wyjaśnić ewentualne wątpliwości.
ID Huawei będzie przydatne, ale nie konieczne w huawei.pl
Przy okazji tworzenia huawei.pl firma dyskretnie chce przekonać nas do założenia ID Huawei. Osoby, które już mają taki profil, nie będą musiały rejestrować się ponownie w sklepie, co sprowadzi się właśnie do założenia ID Huawei. Ta rejestracja zresztą jest opcjonalna, będzie opcja zakupu jako gość, ale gdy z niej skorzystamy otrzymamy prawo udziału w programach lojalnościowych, zbierania punktów bonusowych i dostęp do historii zakupów.
Logowanie, płatność, dostawa
Zalogować da się tradycyjnie jak i z pomocą kodu QR. Podczas zakupu skorzystamy z platformy PayU, możemy też płacić Blikiem. Niestety nie jest dostępny tradycyjny przelew internetowy, a na decyzję czy płacimy mamy 8 godzin od złożenia zamówienia. Przesyłka na razie trafi do nas tylko z pomocą kuriera, ale jeszcze w tym roku otrzymamy inne opcje dostawy. W niedalekiej przyszłości huawei.pl zaoferuje narzędzia i rabaty dla transakcji w systemie b2b.
Sklep huawei.pl od strony programistycznej jest całkowicie autorskim rozwiązaniem Huawei. Jego wdrożenie ma stać się kolejnym etapem rozwoju społeczności fanowskiej skoncentrowanej wokół produktów tej marki, której oferowane są różne aktywności, w tym konkursy. W przyszłości mają one pomóc zdobywać rabaty na zakup sprzętu, ale też usług i oprogramowania.
Źródło: Huawei, inf. własna, fot: Karol Żebruń
Komentarze
1