Producenci elektroniki konsumenckiej rzadko chwalą się wynikami sprzedażowymi obejmującymi pojedyncze rynki. Tymczasem Huawei postanowił ujawnić na konkretnych liczbach, jak jego smartwatche radzą sobie w Polsce.
Według firmy analitycznej Canalys, w 2023 roku na całym świecie rozeszło się 186,1 mln inteligentnych urządzeń zakładanych na rękę, w tym 35,8 mln opasek oraz 150,4 mln zegarków. Cały segment wciąż jest więc nieporównywalnie mniejszy od rynku smartfonów, które w tym samym czasie rozeszły się w liczbie 1,1 mld sztuk.
No dobrze, a jak wygląda sytuacja smartwatchów w Polsce?
Huawei Watch: statystyki sprzedaży w Polsce
Chiński producent ujawnił że:
- modele z serii Huawei Watch GT 3 znalazły w Polsce 95 tys. nabywców w samym 2023 roku oraz ponad 200 tys. od 2021;
- sprzedaż modelu Huawei Watch Fit 2 przekroczyła w ubiegłym roku 70 tys. sztuk;
- seria Huawei Watch GT 4, która trafiła na rynek we wrześniu 2023, w ciągu pierwszych 5 miesięcy rozeszła się w Polsce w liczbie 50 tys. egzemplarzy.
Dużo to czy mało? Niestety dane te istnieją tak naprawdę w próżni, bo nie wiadomo, ilu Polaków sięgnęło w tym czasie po zegarki Apple’a, Samsunga, Garmina czy Xiaomi. Martin Sun, Country Manager w Huawei CBG Polska, mówi jednak, że sprzedaż 50 tys. egzemplarzy Huaweia Watch GT 4 jest dla firmy “ogromnym powodem do dumy”.
Co ciekawe, zegarki Huaweia zdają się być wyjątkowo popularne wśród polskich kobiet. Producent zdradził, że w 2023:
- 58 proc. sprzedanych modeli z linii Huawei Watch GT 3 stanowiła wersja damska 42 mm;
- 59 proc. sprzedanych modeli z linii Huawei Watch Fit 2 stanowiła wersja różowa.
To o tyle interesujące, że wielu producentów z jakiegoś powodu zaniedbuje potencjalne klientki i raczej nie przygotowuje smartwatchów pozycjonowanych stricte jako damskie. Huawei robi kobiece zegarki od lat i - jak widać - taka strategia się sprawdza.
Huawei ujawnił także - bez niespodzianek - który okres zakupowy jest najgorętszy. Z 50 tys. modeli Huawei Watch GT4 sprzedanych w ciągu 5 miesięcy aż 20 tys. rozeszło się w samym grudniu. Wygląda więc na to, że smartwatche stanowią wyjątkowo popularny prezent świąteczny.
Źródło: Huawei
W artykule znajdują się linki afiliacyjne, przekierowujące do zewnętrznych stron zawierających produkty i usługi, o których piszemy. Otrzymujemy wynagrodzenie za umieszczenie linków afiliacyjnych, jednakże współpraca z naszymi Partnerami nie ma wpływu na treści zamieszczane przez nas w serwisie, w tym na opinie dotyczące produktów i usług Partnerów.
Komentarze
2póki co takich jeszcze nie produkują. NIE MA inteligentnych urządzeń drogi autorze. Co najwyżej są to tzw. "smart" zegarki i opaski.
Mówienie o nich, że są inteligentne, nie sprawi że takie będą. No ale dobrze jest powielać marketingowy bełkot.