Konkurs na najszybszą kapsułę hyperloop za nami. Elon Musk jest zadowolony, a ekipa Hyper Poland nie traci nadziei i zapowiada kontynuowanie prac.
W weekend w Stanach Zjednoczonych odbyły się testy kapsuł hyperloop zaprojektowanych przez 25 ekip z całego świata. Wśród nich znalazł się prototyp polskiego zespołu Hyper Poland. Nie trafił on niestety do ścisłego (zarezerwowanego dla trzech najlepszych projektów) finału, ale są też pozytywne wiadomości.
Najważniejsza wiadomość jest taka, że Elon Musk z firmy SpaceX jest zadowolony z testów, a jeśli on jest zadowolony, to znaczy, że było dobrze. Mamy na to nawet dowód – najszybszy prototyp, stworzony przez niemiecki zespół Warr oraz wykonany z włókna węglowego, ważący 80 kg i wyposażony w 50-kilowatowy silnik, osiągnął prędkość aż 324 km/h na odcinku o długości 1,25 km.
Duże zainteresowanie i wysoki poziom zespołów sprawiają, że realizacja koncepcji hyperloop jest o krok bliżej. Musk również jest nastawiony optymistycznie i już zapowiada kolejną edycję konkursu. Sam w tak zwanym międzyczasie pracuje nad własnym rozwiązaniem tego typu – ma wszak firmy (The Boring Company i SpaceX), które mogą mu w tym pomóc.
Jeśli zaś chodzi o polski zespół, to jego członkowie również są zadowoleni. Jak napisali na Facebooku, udało się: Hyper Poland „ukończył pozytywnie wszystkie testy do których podszedł w Kalifornii”. Dodają, że „podczas kilku dni w Kalifornii zespół studencki zdobył ogromne doświadczenie: odbył testy pod okiem specjalistów ze SpaceX i zmierzył się z najlepszymi zespołami z całego świata. Mamy nadzieję, że kolejne testy polskiej kapsuły odbędą się już na naszym polskim torze”. Trzymamy kciuki!
Źródło: TechCrunch, Engagdet, Elon Musk na Twitterze, Hyper Poland na Facebooku
Komentarze
16Co się stanie w przypadku naruszenia integralności takiej próżniowej tuby?
Co z rozszerzalnością cieplną na tak ogromnych odcinkach?
Tunel dlugosci przykladowo z Warszwy do Wroclawia, ma w nim byc proznia caly czas?
Nigdzie nie ma takich tuneli szczelnych o takiej wielkosci i dlugosci, nawet metro ma specjalne odprowadzenia wody bo kazde przecieka troche.
Przeciez jak tunel o takiej objetosci by sie rozszczelnil to takie podcisnienie zassie to sroda cala okoliczna wioske.