Wytypowano dziewięć potencjalnych tras dla hyperloopa w Europie. Wśród nich znajduje się nitka łącząca Wrocław z Warszawą o długości 415 km.
Spopularyzowana przez Elona Muska idea superszybkiego transportu hyperloop wciąż daleka jest od urzeczywistnienia, ale znajdująca się obecnie na pozycji lidera firma Hyperloop One wierzy, że podstawą jest dobry plan.
Firma opublikowała listę dziewięciu potencjalnych tras, które mogłyby połączyć europejskie miasta. Zostały one wytypowane w ramach konkursu i uznane za możliwe do wykonania z technicznego punktu widzenia, a zarazem opłacalne ekonomicznie.
Jaką sieć firma Hyperloop One chciałaby utworzyć po naszej stronie Atlantyku? Najdłuższa potencjalna nitka mogłaby łączyć niemieckie miasta – łącznie u naszych sąsiadów mogłoby powstać 1991 km rur dla hyperloopa. Sporo podziałać można także w Wielkiej Brytanii, gdzie zaplanowano trzy połączenia.
Kolejne nitki mogłyby połączyć Hiszpanię z Maroko, Korsykę z Sardynią oraz Estonię z Finlandią, a dodatkowo szansę na skorzystanie z szybkiego transportu mają też Holendrzy i Polacy. W naszym kraju znaleziono miejsce na trasę o długości 415 km.
Europejskie trasy Hyperloop One:
- Korsyka-Sardynia – 451 km
- Estonia-Finlandia – 90 km
- Niemcy – 1991 km
- Polska – 415 km
- Hiszpania-Maroko – 629 km
- Holandia – 428 km
- Wielka Brytania Pn-Pd – 666 km
- Wielka Brytania Szlak Północny – 545 km
- Szkocja-Walia – 1060 km
Należy dodać, że choć firma Hyperloop One uznała te trasy za technicznie przystosowane, to fakty są takie, że dzisiaj ich przygotowanie nie byłoby możliwe. Niektóre nitki przebiegają bowiem przez wodę. Rozwiązaniem mają być tunele (Elon Musk by się ucieszył), ale to wciąż tylko koncepcja. Zresztą tak jak cały hyperloop…
Źródło: Engadget, Hyperloop One
Komentarze
8Szczerze mówiąc mieszkania 2 - 3 razy tańsze a dojazd jak kilka stacji metra, to może się opłacać nawet jak bilet w jedną stronę będzie 4x tyle co pociąg
Że tak powiem tyle w temacie ...
Ogolnie najwieksza klapa odnosnie stabilbosci i bezpieczenstwa takiej konstrukcji