Lokalizacja paczki lub paczkomatu stała się właśnie prostsza. Firma InPost udostępniła chatbota, który w mig pomoże klientom.
„Gdzie znajduje się najbliższy paczkomat?” albo „Jaki jest status mojej przesyłki?” – teraz takie pytania można zadawać firmie InPost za pomocą Messengera. Odpowiedź przyjdzie natychmiast, bo po drugiej stronie nie będzie siedział człowiek, lecz bot, u którego podstaw leżeć ma sztuczna inteligencja…
...a właściwie uczenie maszynowe. Chatbot o nazwie „Paczucha” z każdym kolejnym pytaniem ma bowiem poprawiać swoją szybkość i efektywność. Sam proces udzielania odpowiedzi będzie natomiast dość prosty – mówimy wszak o odpytywaniu bazy danych. Mimo to jest to pewna innowacja.
Jednak choć na razie funkcjonalność chatbota jest dość ograniczona, w przyszłości ma on pozwolić nie tylko na monitorowanie już nadanej paczki, ale też na nadanie nowej. „Nasza Paczucha szybko się uczy i już niebawem będzie mogła odpowiadać na trudniejsze pytania” – zapowiadają twórcy.
Udostępnienie „Paczuchy” firma InPost nazywa mikołajkowym prezentem dla swoich klientów. „Nasz chatbot pomoże Wam sprawdzić status paczek, lokalizację Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek, […] a jeśli nie uda mu się pomóc, zaproponuje Wam przekierowanie pytania do naszych Konsultantów”.
Chatbot „Paczucha” jest dostępny dla użytkowników facebookowego Messengera. To kolejna usługa dostępna właśnie na tej platformie i z pewnością nie będzie ostatnia, bo jest to rozwiązanie, które jest wygodne i do którego dostęp jest powszechny. Już jakiś czas temu zresztą pisaliśmy, że nadszedł czas messengerowych chatbotów.
Źródło: InPost, Business Insider Polska, inf. własna
Komentarze
7tam normalny człowiek nie potrafi klienta obsłużyć jak należy a co dopiero bot :D