Instagram zintegruje w aplikacji narzędzia do rezerwacji usług i zakupów
Twórcy Instagramu chcą uprościć proces kupowania lub zlecania płatnych zadań. W tym celu wbudują odpowiednie funkcje bezpośrednio w aplikację.
Niedawno pisałem o rozszerzającej się funkcjonalności Instagrama. Wygląda na to, że końca jej nie widać. W najbliższych miesiącach, usługa zostanie wzbogacona o funkcjonalność - przycisk rezerwacji, którą docenią firmy, poszukujące różnych źródeł zleceń, a przede wszystkim zleceniodawcy i kupujący. Jak nietrudno się przekonać, im lepsze notowania danego profilu, tym łatwiej będzie złapać robotę. I nie chodzi tu tylko o zwykłe przekierowanie na stronę sprzedawcy, a zintegrowanie odpowiedniego narzędzia w samej aplikacji.
Spośród wielu proponowanych funkcji, które można dodać do Instagramu, ta wydaje się dobrze przemyślaną. I nie tylko z perspektywy fotografujących, choć zważywszy na charakter serwisu, to właśnie ich nowa funkcja powinna ucieszyć najbardziej.
Poszukiwać wykonawców, ale też zlecać realizację danego zadania, można w dowolnej branży, która chce (może) reklamować się za pomocą zdjęć umieszczanych na Instagramie. I tak oprócz fotografów mogą to być lokale gastronomiczne, zakłady fryzjerskie, czy firmy z usługami ślubnymi. To oczywiście tylko niewielka próbka, a jak będzie naprawdę, okaże się po wprowadzeniu usługi przez Instagram.
W wywiadzie, który udzielił Bloombergowi James Quarles z Instagramu, nowe narzędzie pojawi się w najbliższych miesiącach. Warto wspomnieć, że ostatnich latach pojawiły się różne narzędzia, które ułatwiają wykorzystanie Instagrama jako platformy sprzedażowej. Wykorzystują one dodatkowe usługi sieciowe, które analizują naszą aktywność związaną z polubieniami lub śledzeniem profili na stronie Instagrama oraz wiążą pokazywane tam posty z konkretnymi ofertami produktowymi.
To co planuje wprowadzić Instagram będzie rozwinięciem tych funkcji, integrujące narzędzia zakupowe/rezerwacyjne bezpośrednio w aplikacji Instagram. Uniezależni to korzystających z usług lub kupujących produkty, od potrzeby stosowania dodatkowych narzędzi wspierających komunikację z firmą i cały proces zamawiania produktu/usługi.
Źródło: Bloomberg
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!