Zdaniem obserwatorów rynku, proces integracji komputerów osobistych i telewizorów, przebiega wolniej niż przewidywano. Mimo, że liczby wskazują solidny wzrost, to analitycy przypominają, że oczekiwania były znacznie wyższe.
Rynek tunerów telewizyjnych nie zdobył takiego poparcia, jakiego można się było spodziewać, mimo coraz bardziej zaawansowanych technologicznie produktów, oraz coraz większego wsparcia ze strony operatorów telewizyjnych.
Zdaniem firmy ABI Research, to nie technologia jest przeszkodą, ale czynnik ludzki - czyli brak wiedzy po stronie użytkowników. Ponadto producenci takich rozwiązań zapominają o ważnym elemencie całej układanki, jakim jest pełna integracja tunerów PC TV z pozostałymi elementami domowego systemu elektronicznej rozrywki. Urządzenia te nie powinny opierać swojej funkcjonalności na niezależnym działaniu, a wręcz przeciwnie, oferować wsparcie i współpracę z innymi produktami. To wszystko jednak będzie możliwe, gdy poza producentami tunerów, w jednym szeregu staną również dostawcy usług oraz nadawcy telewizyjni.
ABI Research przewiduje jednak, że rozwiązanie typu TV-via-komputer najszybciej masowo przyjmie się w Europie, która pod wieloma względami wyprzedza Stany Zjednoczone. Jest to o tyle dziwne, że Ameryka jest przecież największym potentatem medialnym oraz internetowym.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!