Serwis Colourlovers przygotował zestawienie kolorów najczęściej wykorzystywanych przez internetowe korporacje w swoich logotypach.
Warto przeczytać: | |
Wynik tego typu doświadczenia okazał się nieco zadziwiający, bowiem zauważalna niemal od razu stała się wyraźna dominacja dwóch kolorów - czerwonego i niebieskiego (z lekką przewagą tego drugiego). O ile Google czy eBay prowadzą politykę równego dysponowania odcieniami, tak zdecydowana większość korporacji decydowała się na jeden z tych dwóch konkretnych kolorów.
Wśród "niebieskich" możemy spotkać takie marki jak AOL, Real Player, PayPal, Twittera, Electronic Arts, HP, Wordpress czy Facebooka. Wśród "czerwonych" w oczy rzuca się Mozilla, YouTube, CNN, ESPN czy serwis ASK.com. Jak widać firmy podzieliły się także - w dużej mierze - tematycznie. Serwisy informacyjne zdecydowanie chętniej wybierały czerwień.
Postanowiliśmy sprawdzić co te kolory mogą oznaczać z psychologicznego punktu widzenia. "Psychologia kolorów w internecie", artykuł opublikowany na łamach infolinia.org wyjaśnia:
Czerwony
Symbolizuje: pasję, ogień, miłość, pożądanie, wojnę, przemoc, krew i agresję.
Zastosowania: kiedy celem jest motywacja odbiorcy do działania, ostrzeżenie lub zatrzymanie.
Niektórzy wierzą, że: stymuluje apetyt i sprawia iż obiekty wydają się większe i bliższe.
Niebieski
Symbolizuje: niebo, morze, inteligencję, pewność i zaufanie, może jednak również wskazywać depresję i smutek.
Zastosowania: tworzy wrażenie formalności stron.
Niektórzy wierzą, że: nie wymaga skupienia, obiekty wydają się więc mniejsze i dalsze.
Ciekawe ilu twórców stron internetowych i projektantów logotypów rzeczywiście kierowało się wiedzą o barwach i przypisanych im psychologicznym reakcjom. Jedno jest pewne - czasem o wszystkim decyduje przypadek. Dla przykładu twórca Facebooka - Mark Zuckerberg jest daltonistą. Niebieski kolor to jeden z niewielu, które rozróżnia.
Źródło: Colourlovers
Polecamy artykuły: | ||
Proste Eyefinity - Sapphire Radeon HD 5770 Flex | Twoja pamięć podręczna - test 15 pendrive'ów | Internetowi terroryści |
Komentarze
13P.S. ale za to Porn Hub jest :)))))))
Jeżeli zapytam Mistrza - dlaczego Mozilla ma czerwone logo to odpowie że taki się im podobało gdy wybierali :) ... a stopień promieniowania koloru logo na kondycję i działania firmy są zależne od stopnia wrażliwości, im bardziej świadomie działamy, w tym przypadku dobierając kolor do żądanej reakcji ludzkiego umysłu, tym bardziej nam służy.
Podobnie z innymi kolorami - zdrowemu i silnemu psychicznie człowiekowi mogą służyć w miarę potrzeb, lecz człowiekowi o słabej aurze (w ogromnym skrócie - o słabym polu elektromagnetycznym) nieodpowiednio dobrane kolory mogą utrudnić powrót do stanu równowagi zamiast pomóc.
Właściwy dobór kolorów do aktualnego stanu psycho-fizycznego człowieka zwie się reflekso-terapią i służy do przyspieszenia procesów leczniczych ludzkiej psychiki, stwarzaniu dobrej "drogi" do oczyszczenia umysłu z toksycznych myśli i wynikających z nich emocji.
LAUKAZ - głos wewnętrzny
"Przypadek to idealne wytłumaczenie dla głupców, którzy nie chcą widzieć cudu świata i słyszeć głosu Boga"
Andrzej P.Załęski
Zaraz się dowiemy jaki kształt dominuje w logach, a później z jakim zapachem się kojarzy ;)