Nadszedł czas, że IT staje się fundamentem przedsiębiorstwa, a nie tylko dodatkiem. Jednak firmy nie są do końca na to przygotowane.
IT dziś jest tylko oddzielnym działem w firmie, a powinno stać się jej fundamentem. Tak przynajmniej przekonują eksperci, których opinie składają na raport „Trendy technologiczne 2017” opublikowany przez Deloitte.
Technologia przestaje tylko usprawniać prowadzenie biznesu, a zaczyna stawać się jego podstawą. Od obecnych w przedsiębiorstwie rozwiązań IT zależy nie tylko to, czy będzie ono funkcjonowało dobrze, ale czy w ogóle będzie działało. – „W czasach rewolucji technologicznej nie da się robić biznesu bez IT, a IT nie istnieje bez biznesu” – komentuje Daniel Martyniuk z Deloitte.
Większość firm ma świadomość, że rozwój technologiczny firmy jest konieczny, by dobrze funkcjonować, ale jednocześnie tylko 11 proc. prezesów wie jak połączyć doświadczenie ekspertów biznesowych i ekspertów IT. Efekt jest taki, że zarówno małe, średnie, jak i duże przedsiębiorstwa mają problemy z wdrażaniem innowacji.
„Aż dwie trzecie działów IT na świecie nie jest gotowych, by stać się równorzędnym partnerem dla działów biznesowych. Tymczasem te dwa światy przenikają się. Firmy, które tego nie zrozumieją, pozostaną w tyle” – dodaje Martyniuk.
A z jakimi to technologicznymi nowinkami firmy są do tyłu? To przede wszystkim analiza Big Data, sztuczna inteligencja, robotyka i automatyzacja czy blockchain, ale czasem brakuje nawet porządnych baz danych czy systemów zarządzania.
„Rolą biznesu jest dziś umiejętne wykorzystanie potencjału tkwiącego w nowoczesnych technologiach, które są na wyciągnięcie ręki” – podsumowuje Martyniuk, dyrektor zespołu Technology Strategy & Architecture w Deloitte.
Poniżej możecie zobaczyć prezentację, podsumowującą raport:
Źródło: Deloitte, DI, inf. własna. Foto: Digital Cinematic/Pexels
Komentarze
4