Jak często polskie firmy z sektora MSP wymieniają komputery?
Jak podaje najnowszy raport Lenovo Polska, polskie firmy z sektora MSP wymieniają komputery średnio co 2 do 5 lat.
Najnowszy raport Lenovo Polska „Komputery w polskich firmach MSP 2015” podaje, że cykl życia sprzętu IT w małych i średnich przedsiębiorstwach wynosi od 2 do 5 lat. O wyborze nowego sprzętu do firmy decydują zaś dwa główne czynniki: cena oraz jakość, natomiast wygląd czy zabezpieczenia mają znaczenie drugorzędne.
Z raportu możemy dowiedzieć się, że średni czas wymiany sprzętu jest bardzo zróżnicowany i zależny od rodzaju wymienianych urządzeń. Najrzadziej wymieniane są komputery stacjonarne, bo co 3,8 roku, notebooki zaś wymienia się co 3,2 roku, a małe netbooki co 2,1 roku. Założyć można, że krótszy czas użytkowania sprzętu mobilnego wynika z braku możliwości jego rozbudowy oraz większego zużycia.
Istnieją oczywiście również firmy, które wymieniają sprzęt znacznie rzadziej niż nawet raz na siedem lat. Najwięcej firm trzyma u siebie ponad 7-letnie komputery stacjonarne (11 %), rzadziej są to notebooki (4 %) oraz netbooki (2 %). Co ciekawe, co rok sprzęt wymienia jedynie 1 proc. przedsiębiorców.
Najczęstszym powodem wymiany starych komputerów na nowe jest ich zużycie i dotyczy to aż 73 proc. przypadków. Kolejne powody to zniszczenie sprzętu (40 %) oraz wzrost wymagań sprzętowych związany z wykonywaniem nowych zadań (38 %). Jedna czwarta biorących udział w badaniu jako powód wymiany wskazała nowe wersje oprogramowania, a tym samym nowe wymagania wobec sprzętu.
Do najrzadszych przyczyn wymiany sprzętu należą: koniec okresu leasingu (5 %), wymagania korporacyjne (6 %), kwestie reprezentacyjne (7 %) oraz zakończenie okresu serwisowania (8 %).
Do najważniejszych czynników wpływających na wybór nowego sprzętu zaliczyć można dobrą korelację jakości do ceny. Nowy sprzęt ma być możliwie jak najlepszy (69 %), ale ważne jest również to, by kosztował stosunkowo niewiele (67 %). Przy wyborze liczy się też ogólna renoma producenta (37 %) oraz dostawcy (20 %).
Firmy korzystające ze sprzętu Lenovo niemal dwukrotnie częściej niż inne organizacje biorą pod uwagę renomę producenta oraz dostawcy w podejmowaniu decyzji o zakupie sprzętu IT. Znaczenie mają też dla przedsiębiorców koszty serwisu (30 %). Zdecydowanie najmniej istotne są kwestie wizualne oraz waga sprzętu (11 %), a także obecność nowych rozwiązań zabezpieczających dane (12 %).
Badanie „Komputery w polskich firmach MSP 2015” zostało przeprowadzone przez firmę Lenovo w sierpniu 2015 roku i dotyczyło zwyczajów i zachowań dotyczących problematyki wymiany oraz zakupu sprzętu komputerowego.
Firma Lenovo w sierpniu 2015 roku przeprowadziła wśród polskich przedsiębiorców z sektora MŚP badanie „Komputery w polskich firmach MŚP 2015” na temat zwyczajów i zachowań dotyczących kwestii wymiany oraz zakupu sprzętu komputerowego.
Źródło: agencja 21
Komentarze
9Inna sprawa, że te wszystkie analizy służą temu, żeby komuś pokazać, że źle się dzieje i coś trzeba zrobić żeby ZMUSIĆ do wymiany sprzętu na nowy.
Np. poprzez brak obsługi Windowsa XP czy W7.
W dużych firmach normą będzie wymiana co 2 lata a w małych co 5-7lat.
zawsze miałem kilkuletnie zestawy po kimś kto wymieniał na nowszy, pierwszy nowy kupiłem gdy byłem zmuszony wyciągnąć z szafy durona... g530 miał kopa w porównaniu z poprzednimi zestawami, ale już zaczyna odstawać, teraz tylko czekać na kaby gt4e i można składać nowy