6 obszarów, o które powinno się zadbać chcąć zwiększyć sprzedaż w kanale internetowym
Prowadząc działania komercyjne w Sieci ważne jest, aby obecność w Internecie nie była realizowana „po linii najmniejszego oporu”. E-witrynę trzeba solidnie przygotować, uwzględniając przy tym obowiązujące w Sieci standardy.
Dla większość użytkowników Internet jest głównym medium, służącym nie tylko do konsumpcji treści, ale również jest efektywnym narzędziem do wyszukiwania towarów i usług. W swoich działaniach internauta jest wybredny, a „sam Internet” bezlitosny. Wszelkie negatywne opinie pozostają w nim latami. Na naszą stronę mogą też czyhać cyberprzestępcy. Czym zatem kierować się, budując model sprzedaży w Internecie?
Domena
Adres strony, choć wydaje się tylko po części znaczący, ma olbrzymie znaczenie w budowaniu firmowego wizerunku. Adres w sieci, czyli domena, to także element identyfikacji firmy oraz czynnik, który w znaczący sposób wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Dziedzina działalności firmy lub nazwa produktu w domenie wpływają w znacznym stopniu na to, czy klient będzie mógł łatwo znaleźć daną stronę w wyszukiwarce.
Hosting
Żadna strona WWW nie może istnieć bez serwera. Hosting musi być niezawodny i zapewniać odpowiednie zasoby do udźwignięcia przewidywanej liczby odwiedzających stronę WWW klientów. Jeżeli ruch się zwiększa, wówczas zwiększona musi zostać dostępna moc serwera, tak aby sprostał nowemu obciążeniu. Każda minuta niedostępności strony to nie tylko stracone pieniądze, ale także zagrożenie zniknięciem z wyników wyszukiwania.
– Dostawca usług hostingowych nie jest w stanie zapewnić realizacji wszystkich powyższych punktów. Wygląd i UX zależy od projektantów, a wybór domeny od klienta. Zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa, kopii zapasowej, skalowalności i dostępności to jednak obowiązek poważnego dostawcy tego typu usług, który szanuje i docenia swoich klientów oraz ich biznes – podsumowuje Maria Głowacka z firmy AZ.pl
Narzędzia analityczne
Bez narzędzi analitycznych nie jesteśmy w stanie ocenić, ilu potencjalnych klientów trafia na naszą stronę WWW lub do naszego e-sklepu. Dobre narzędzie analityczne jest w stanie poprawić skuteczność sprzedaży w Internecie o kilkaset, a nawet kilka tysięcy procent. Narzędzia analityczne dostarczane są nie tylko przez firmy trzecie, takie jak np. Google Analytics, ale także przez dostawców usług hostingowych. Warto zapytać dostawcę hostingu o możliwość skorzystania z takich narzędzi.
UX, czyli User eXperience
UX to charakterystyka strony WWW, do której najmniej przykładają się ich twórcy i administratorzy. Tworząc stronę WWW czy e-sklep należy pamiętać o tym, że odwiedzać je będą ludzie, którzy nie znają ich struktury, ani funkcjonalności projektu od podszewki. Od momentu wejścia na stronę do finalizacji celu biznesowego, użytkownika nie może dzielić zbyt wiele podstron lub zbyt wiele kliknięć.
Wygląd
Firmowa strona WWW czy e-sklep nie różnią się niczym pod względem konieczności zadbania o ich wizerunek w stosunku od tradycyjnej siedziby firmy czy witryny sklepu wychodzącej na miejską, handlową ulicę. Dobór projektu graficznego do charakterystyki firmy, produktu czy klienta to podstawa, o której często się zapomina.
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo to obszar, którym właściciel zaczyna się interesować po fakcie: ataku, kradzieży danych, podmianie zawartości strony bądź po całkowitym jej usunięciu. W tematykę bezpieczeństwa wpisuje się: zabezpieczenie kodu strony, panelu administracyjnego oraz serwerów. Te elementy są bardzo często poza zasięgiem właściciela strony WWW i zależą od dostawcy usługi hostingowej. Należy również pamiętać o kopiach zapasowych, które sprawiają, że nawet jeśli strona zostanie usunięta to można ją w ciągu kilku minut przywrócić do życia.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!