Czy to, z jakiego telefonu korzystasz może mieć odzwierciedlenie w tym, jakim jesteś kierowcą? Badanie przeprowadzone w USA na próbie 1000 osób pokazuje, że posiadacze smartfonów z Androidem wykonują statystycznie więcej wykroczeń.
Przekraczanie prędkości, pisanie w trakcie jazdy, głośne słuchanie muzyki i kilka innych niebezpiecznych zachowań na drogach. Tym wykroczeniom przyjrzała się firma American Trucks i sprawdziła, czy to, jakiego smartfona używasz ma wpływ na to, jakim jesteś kierowcą.
Android czy iOS. Jaki wpływ na zachowanie na drodze ma telefon?
W kontekście niebezpiecznych zachowań na drodze, które mogą spowodować kolizję lub wypadek różnice pomiędzy posiadaczami smartfonów z Androidem i iOS są niewielkie. Statystycznie jednak ci, którzy korzystają z telefonów opartych o system Google częściej przekraczają prędkość (73 proc. badanych), głośno słuchają muzyki (73 proc.), nie zatrzymują się na znaku “stop” (59 proc.) i nie zapinają pasa bezpieczeństwa (55 proc.).
Jeśli natomiast chodzi o pisanie wiadomości na telefonie podczas jazdy, robi to więcej kierowców korzystających z iPhone’ów (57 proc.). Zamiaru skrętu nie sygnalizuje tyle samo “androidowców”, co użytkowników iOS (53 proc.).
Na co jeszcze ma wpływ rodzaj używanego telefonu?
American Truck sprawdziło nie tylko to, jaki wpływ ma smartfon na bezpieczeństwo kierowców. Z badania dowiadujemy się, że użytkownicy Androida najczęściej słuchają rocka (59 proc.), natomiast sprzętu Apple – muzyki pop (55 proc.).
Oprócz tego, kierowcy korzystający z iPhone częściej powodowali kolizje na drodze (19 proc.), z kolei użytkownicy urządzeń z przeciwnego obozu – jeśli brali udział w zdarzeniu, to nie było ono spowodowane z ich winy (35 proc.). Niewiele bardziej narażeni na wściekłość na drodze są natomiast ci, którzy decydując się na zakup smartfona wybrali propozycję giganta z Cupertino (54 proc.).
Komentarze
15"kierowcy korzystający z iPhone częściej powodowali kolizje na drodze (19 proc.), z kolei użytkownicy urządzeń z przeciwnego obozu – jeśli brali udział w zdarzeniu, to nie było ono spowodowane z ich winy (35 proc.)."
Jak duże były różnice w powodowaniu kolizji na drodze? iPhone prowadzi z 19%, a Android jak daleko z tyłu?
Jak duża jest różnica w sprawstwie kolizji, w której się brało udział? Tu też iPhone prowadzi, ale z nieznanym wynikiem. Android z tyłu z 35% kolizji spowodowanych przez kierowcę z danym systemem.
IMO to ciekawsze niż małe różnice w przekraczaniu prędkości (tak jakby ludzie prawdę mówili :-D) czy puszczaniu "głośnej" muzyki (co dla kogo głośne).