Z najnowszych analiz wynika, że Japończycy zdecydowanie stawiają na mobilne rozwiązania. Na fali popularności małych netbooków, niedużych kosztów zakupu tradycyjnych laptopów, sprzęt przenośny stanowi na japońskim rynku już 71,1% ogółu sprzedawanych komputerów. Pozostałe 28,9% to tradycyjny sprzęt stacjonarny. Sprzedaż mobilnych komputerów po raz pierwszy w historii przekroczyła magiczną barierę 70%.
W listopadzie japońskie sklepy komputerowe sprzedały 457 tysięcy laptopów (w tym netbooków) i 185 tysięcy komputerów biurkowych. Takie dane podaje Japan Electronics and Information Technology Industries Association na podstawie informacji przedstawionych przez 13 producentów komputerów – w tym Apple, Sony, Sharp, NEC, Lenovo, Fujitsu oraz Toshiba. Na wyspach japońskich sprzedaż komputerów biurkowych w tym roku spadała o 25%.
Przypomnijmy, że w trzecim kwartale tego roku, po raz pierwszy w historii, światowa sprzedaż komputerów przenośnych była wyższa w porównaniu ze sprzedażą komputerów stacjonarnych. Takie dane przedstawiła firma iSuppli.
Komentarze
5Jednak zawsze można mieć i jedno i drugie bardzo dobrze się uzupełniają.