Serwis Facebook rok temu wprowadził funkcję rekomendowania witryn, usług i profili użytkowników za pomocą przycisku Lubię to! (Like!).
Facebook jest tak powszechnym zjawiskiem, że dla wielu osób istnieje od zawsze. Jednak usługa Lubie to! obecna jest dopiero od roku. Wprowadzono ją w życie w kwietniu 2010 roku podczas konferencji F8.
Przycisk Lubię to! bardzo szybko zyskał ogromną popularność i znacznie przyczynił się do zwiększenia popularności Facebooka. Po niespełna miesiącu od debiutu narzędzia korzystało z niego już 100 tysięcy witryn. Obecnie jest to ponad 2,5 miliona serwisów, a każdego dnia liczba ta zwiększa się o 10 tysięcy.
Sukces Lubię to! został zauważony przez inne serwisy, w tym rodzimą Naszą Klasę czy Google. Co prawda pojawiają się głosy, że jest to jedynie kopiowanie pomysłów Facebooka, a nie wprowadzanie innowacji, to jest to jednakże chyba najlepsza obecnie metoda wykorzystania potencjału społeczności internetowej dla promowania marek, produktów, witryn a także osób i wydarzeń.
Pojawiły się również pomysły wprowadzenia przycisku Nie lubię!, ale raczej nie powinniśmy się spodziewać implementacji takiego narzędzia przez serwis. I w zasadzie nic w tym dziwnego, gdyż osób nielubiących może być nie tyle znacznie więcej, ale mogą one być aktywniejsze w wyrażaniu swojego niezadowolenia, niż osoby, które cieszą się z danych rzeczy.
Komentarze
18I wyjaśnione :D
Poziom niektórych komentarzy umieszczonych powyżej jest jednym z powodów mojego zniechęcenia wobec Facebooka oraz innych portali społecznościowych ;)