Intel zainteresowany ray-tracingiem - funkcja pojawi się w kartach Xe
Producent wprowadzi do swoich akceleratorów obliczeniowych platformę Intel Rendering Framework, która wspomoże stacje robocze.
Ray-tracing w czasie rzeczywistym to jedna z największych rewolucji, jaka pojawiła się w komputerowej animacji w przeciągu ostatnich lat. Firma Intel najwyraźniej również jest zainteresowana technologią, bo wprowadzi ją do swoich nadchodzących akceleratorów z serii Xe.
Na ten moment nowe karty graficzne Intela są dla nas jedną wielką niewiadomą. Wiemy jedynie, że producent przygotowuje całą gamę rozwiązań, począwszy od podstawowych modeli konsumenckich, a skończywszy na profesjonalnych akceleratorach obliczeniowych.
Jim Jeffers z Intela na konferencji FMX’19 zapowiedział, że karty Xe będą wspierać sprzętową akcelerację ray-tracingu:
Cieszę się, że mogę udostępnić mapę drogową architektury Intel Xe do renderowania zoptymalizowanego pod kątem centrów danych, która obsługuje sprzętową akcelerację ray-tracingu z wykorzystaniem API i bibliotek Intel Rendering Framework.
Widać zatem, że producent przygotował swoje rozwiązania dotyczące śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, które pojawią się w profesjonalnych akceleratorach dla centrów danych (najwidoczniej planuje on tutaj konkurować z modelami Nvidia Quadro RTX). Czy podobna funkcja będzie dostępna również w modelach konsumenckich? Na ten moment niestety tego nie wiadomo.
Więcej na temat Intel Rendering Framework przeczytacie tutaj.
Źródło: Overclock3D
Komentarze
42to jest raczej pewne, kwestia tylko czasu