Chcesz pobrać grę Killzone: Shadow Fall na PS4? Uzbrój się w cierpliwość – waży... 50 GB
Jak się okazuje, gra w wersji cyfrowej będzie wymagała dwukrotnie więcej miejsca na dysku niż tytuły wydawane na aktualną generację konsol.
Jednym z najbardziej wyczekiwanych exclusive’ów na konsolę Sony PlayStation 4 jest Killzone: Shadow Fall. Jak się okazuje, gra w wersji cyfrowej będzie wymagała dwukrotnie więcej miejsca na dysku niż tytuły wydawane na aktualną generację konsol. Co to oznacza?
Kiedyś na pliki instalacyjne wystarczyły płyty CD, których pojemność to zaledwie 700 MB. Z czasem jednak producenci zaczęli nam oferować coraz większe gry z coraz to lepszą oprawą wizualną. Wynikiem tego jest wciąż rosnący rozmiar. Szef brytyjskiego Sony Computer Entertainment Fergal Gara ujawnił dzisiaj, ile miejsca potrzebuje najnowsze dzieło studia Guerilla Games – Killzone: Shadow Fall. Okazuje się, że aż… 50 GB.
Dopóki decydujemy się na zakup fizycznej kopii gry – w wersji Blu-ray – wszystko jest w porządku. Problem zaczyna się, gdy wolimy wersję cyfrową – wówczas musimy przygotować się na pobieranie ogromnej ilości danych z sieci, co w przypadku słabszego łącza może być niesamowicie irytującym przeżyciem. Miejmy jednak nadzieję, że cierpliwość w tym przypadku popłaci.
Pozostaje jeszcze jedna kwestia – przyjemniejsza. Otóż konsola PlayStation 4 zostanie wyposażona w funkcję Play As You Download. Dzięki temu możemy rozpocząć zabawę, zanim jeszcze pobierze się cała gra. Nie wiemy jednak, jak dobrze opcja ta będzie działać zaraz na początku. Pozostaje więc już tylko uzbroić się w cierpliwość i żywić nadzieję, że Sony dobrze to wszystko rozegra.
Gra Killzone: Shadow Fall pojawi się na rynku wraz z konsolą PlayStation 4, a więc 29 listopada bieżącego roku.
Źródło: CVG
Komentarze
20Że co? Jeżeli Final Fantasy XIII było by wydane w dystrybucji cyfrowej to by było 40GB danych do pobrania :P
Uncharted 3 to około 45GB, God of War Ascension 44GB, Killzone 3 41GB.
Poza tym, jest też problem, który teraz przy GTA V się mocno pokazał, mianowicie odczyt z napędu optycznego + odczyt z dysku konsoli jest znacznie szybszy niż wyłączne korzystanie z dysku. Mimo, że nowe konsole będą mocniejsze niż obecne, to dysk twardy będzie jak dysk twardy ;p i tego się nie przeskoczy. Czyli, taka duża gra pobrana z PSN będzie musiała ładować część rzeczy do pamięci konsoli (dłuższe czasy ładowania) aby odczyt danych z dysku nadążył, a tym samym ograniczać (czyt. strzelanie sobie w stopę) dostępną dla produkcji pamięć (pomimo, że dają 8GB to prawie połowa i tak nie będzie dostępna dla gry). Czyli wychodzi na to, że jednak gra na płycie to jest to, częściej używane dane zainstaluje na dysku, najczęściej używane wrzuci do pamięci i gitara.
Teraz 50 GB to nie problem pobrac tak jak pare lat temu
Taki głupi żarcik, przecież to PS a tam nie ma piractwa ;)