To na pewno jedna z najważniejszych nowości w branży komiksów. Pytanie tylko, czy pozytywna czy negatywna.
Miłośnicy komiksów przeważnie są dość konserwatywni, co do formy i treści. Niemniej jednak koncepcja komiksów w rzeczywistości wirtualnej przedstawia się co najmniej intrygująco.
Rzeczywistość wirtualna może zabić magię komiksów. To miejsce może jednak wypełnić zupełnie nowym doświadczeniem związanym z poznawaniem rysunkowych historii oraz zwiększoną wygodą. To też nie lada gratka dla gadżeciarzy. A może jest to także sposób na wzrost popularności komiksów (i czytelnictwa)?
Nie będzie trzeba zastanawiać się już długo, bo… komiksy w VR stały się niedawno faktem. W sklepie Oculusa z aplikacjami na gogle Gear VR pojawiło się darmowe oprogramowanie (a właściwie jego wersja demo) Madefire VR Comics. Pozwala ona zapoznać się z licznymi zeszytami DC, między innymi z serii Injustice, Transformers i Star Trek. W niedługim czasie baza ma się rozszerzyć do 10 tys. zeszytów.
Na czym polega oglądanie komiksów w goglach VR? Utworzone zostały swego rodzaju animacje z efektami dźwiękowymi. Wszystkie sceny można zaś oglądać w 360 stopniach, by „zanurzyć się w nich jak nigdy dotąd”. Popularny autor komiksów, Dave Gibbons stwierdził: „Jestem już w takim wieku, że wydaje mi się, że widziałem już wszystko. Ekscytujące jest oglądanie czegoś, co jest czymś zupełnie nowym i niezwykle intrygującym”.
A co wy o tym myślicie?
Źródło: TechCrunch
Komentarze
5Za takie wywody powinna obowiązywać kara chłosty.
VR to jedynie medium, które należy ambitnie wykorzystać. Magię komiksów zabić może jedynie nieudolne i powierzchowne podejście do tematu.
Komiks VR bazujący na billboard'ach 2d, zapętlonych aminacjach(np. ognia, morza, firanek, etc) i z dźwiękiem 3d może stanowić zupełnie nową jakość tego stylu. Wystarczy do tego właściwie podejść.