Do rekordowego poziomu wzrosła liczba komentarzy na temat produktów z oferty internetowego sklepu ze sprzętem komputerowym. W ten sposób użytkownicy przekazują sobie opinie na temat kupionego sprzętu i oprogramowania.
Recenzje klientów e-sklepów są uważane za najbardziej wiarygodne i bezstronne, przez co cieszą się rosnącą popularnością w trakcie podejmowania decyzji o zakupie. Internetowe recenzje konsumenckie zrewolucjonizowały sposób podejmowania decyzji o zakupach. Znacząco ułatwiają optymalny wybór sprzętu lub oprogramowania.
Według raportu "Stosunek internautów do reklam" (Gemius SA, 2009 r.) użytkownicy sieci coraz częściej czytają opinie innych konsumentów przed podjęciem decyzji o zakupie produktu. Zadeklarowało tak niemal 75 proc. badanych. Rekordowa liczba 100 000 komentarzy wprowadzonych przez klientów Komputronik.pl sprawia, że internetowy sklep tej marki stał się jednym z największych wirtualnych poradników zakupowych na temat technologii IT w Polsce.
Komputronik.pl to jeden z najstarszych polskich sklepów internetowych. W ciągu ostatnich 12 lat działalności zarejestrowało się w nim już ponad 360 tysięcy użytkowników. To ogromna społeczność, której opinie mogą stanowić o "być albo nie być" dla dowolnego produktu z takich segmentów rynku, jak: informatyka, elektronika użytkowa oraz AGD.
Co ciekawe, w dobie przed rozwojem Internetu zakładano, że jeden zadowolony klient powie o swoich pozytywnych doświadczeniach 8 osobom, a niezadowolony aż 20-stu. Tymczasem w ogólnoświatowej sieci w obu przypadkach liczby te ulegają znacznemu zwielokrotnieniu. Co więcej, zarówno przychylne, jak nieprzychylne komentarze widnieją na serwerach przez długi czas. To działa mobilizująco na sklepy internetowe i producentów sprzętu oraz oprogramowania - z korzyścią dla konsumentów.
Sklep Komputronik.pl został wyróżniony w latach 2009 i 2010 w rankingu Wprost, Money.pl oraz przez miesięcznik PCWorld Komputer.
Źródło: Komputronik
Komentarze
6Cóż często są jedynym sklepem gdzie jest dostępny dany produkt "od ręki" tak więc trzeba płakać i płacić :(
Szkoda, brak tutaj konkurencji, drugiego takiego sklepu który byłby wstanie z nimi konkurować...