Komputronik SA, czołowy polski dostawca sprzętu IT i elektroniki użytkowej, zdecydował o wprowadzeniu do oferty sprzętu AGD. Klienci ogólnopolskiej sieci salonów Komputronik oraz Komputronik.pl - mogą teraz wybierać spośród ponad 1200 nowych produktów.
Do oferty Komputronik SA trafił między innymi sprzęt AGD marki Philips. To strategiczny partner Komputronik SA w tym segmencie produktowym. Wachlarz sprzętu tego dostawcy obejmuje kilkanaście linii produktowych z rynku tzw. "małego AGD": nowoczesnych golarek, maszynek do strzyżenia, żelazek, odkurzaczy i in. Klienci Komputronik SA zyskali także dostęp do produktów z rynku tzw. "dużego AGD". Należą do nich między innymi: pralki, lodówki, zmywarki oraz kuchenki mikrofalowe renomowanych marek: Bosch, Electrolux, LG, Samsung, Siemens, Whirlpool, Zelmer i in. Wachlarz dostępnych modeli będzie systematycznie zwiększany w kolejnych miesiącach.
- Sprzęt AGD znakomicie wpisuje się w nasze kompetencje jako dostawcy sprzętu IT i elektroniki użytkowej stanowiąc naturalne uzupełnienie dotychczasowej oferty dla tzw. użytkowników domowych - mówi Radosław Olejniczak, Dyrektor Departamentu Zakupów Komputronik SA - Nasycenie nowoczesnym sprzętem AGD w Polsce wciąż znacząco odbiega od sytuacji, z jaką mamy do czynienia na bardziej rozwiniętych rynkach. Dlatego spodziewamy się, że w ciągu najbliższych kilku lat wartość tego segmentu polskiego rynku wzrośnie nawet dwukrotnie. Z oczywistych względów chcemy być beneficjentem tego trendu.
Według przedstawiciela Komputronik SA średnia rentowność w sektorze AGD jest około 30% wyższa niż w branży IT. Z punktu widzenia rentowności Spółki korzystne są również mniejsze wahania cenowe. Radosław Olejniczak dodaje, że dzięki wieloletnim doświadczeniom na wymagającym rynku IT, zespół Komputronik SA dysponuje kompetencjami, które pozwolą na profesjonalną obsługę osób kupujących sprzęt AGD. Z kolei odpowiednio niskie ceny ma zapewnić wysoki wolumen przychodów Spółki, które po pierwszych trzech kwartałach br. przekroczyły 535 mln zł i były o 22% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Polski rynek AGD jest jedynym w Unii Europejskiej, który notuje wzrost przychodów nawet w czasie spowolnienia gospodarczego. W I półroczu 2009 roku wartość sprzedaży w tym sektorze rynku sięgnęła 1,8 mld zł. Dotychczasowe wyniki dostawców w II połowie roku wskazują na dalszy wzrost dynamiki sprzedaży w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami tego roku. W ostatnich latach wartość sprzedaży w II półroczu była średnio o 50 proc. wyższa niż w pierwszym.
Źródło: informacja prasowa
Komentarze
29Hmmm, o komputroniku można powiedzieć bardzo wiele, ale nie to, że mają niskie ceny. Z rynku IT oferują praktycznie wszystko co zwykły człowiek możne sobie wyobrazić, mają najlepszy sklep internetowy w Polsce (świetny system ocen) i dużą sieć sprzedaży. No i marka, a co za tym idzie jakość obsługi klienta. To wszystko u nas jednak baaardzo dużo kosztuje :)
mają najlepszy sklep internetowy w Polsce - znam duzo lepsze.. i tansze.
No chyba, że zmienią nazwę :)
Co do samych usług wszystko ok a nawet lepiej niż u innych (gwarancje,obsługa) no, ale tak jak już wspomniano CENY mają często z kosmosu.
Komputronik ma świetną stronę internetową, naprawdę niezłą obsługę klienta i dobry wybór sprzętu, jednak jeśli chodzi o cenę, to jest to jeden z najdroższych sklepów komputerowych w mojej okolicy! Mimo wszystko czasem wolę dopłacić 5zł i być kompetentnie obsłużony.
Jeśli wszystko jest i tak dostępne "na zamówienie" to po jaka cholerę są te "saloony".
O awanturze pod tytułem " naklejona na drukarkę cena X Ja "poproszę" a sprzedawca "ale promocja się skończyła i cena jest X+50%" nie wspomne.
Wiem że to sponsor serwisu.
Dwa miesiące temu kupowałem komputer. cena w Komputroniku wyższa o 20% niż gdzie indziej ( mówimy o tych samych komponentach), dostępność 3-4 dni + opłata za montaż.
w lokalnym sklepie- next working day. W dodatku okazało się, zę omsknęła mi się ręka i zamówiłem system 32 bit zamiast 64.
Mimo że system był preinstalowany na dysku, skorygowali to od ręki.
No ale dobrze, że firma się rozwija oby tak dalej.
Kidy panowie zaczniecie warzywa sprzedawać, bo bym chętnie kupił ogórki z Komputronik.pl?
JAk rośnie asortyment to zwiększa się kadra i trochę mogą cierpieć na tym klienci bo obsługa musi się zwiększyć na jednego pracownika.
Nie ma co narzekać, zmiany są konieczne bo pieniądz robi pieniądz.