Łada Niva, która opuściła fabrykę w 1980 r. pojawiła się właśnie na jednym z rosyjskich portali ogłoszeniowych. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie cena pojazdu, którą sprzedawca ustalił na równowartość 1,2 mln złotych.
Dokładnie 23 mln rubli – taką kwotę chce otrzymać właściciel niemal fabrycznie nowej Łady, która w ostatnim czasie pojawiła się na rosyjskiej platformie auto.ru. Samochód wyróżnia się na tle konkurencji nie tylko ceną, ale przede wszystkim przebiegiem, który wynosi 220 km.
Niemal fabrycznie nowa Łada do kupienia w Rosji
Pierwszy model tej terenówki z Rosji wyjechał z fabryki w 1977 r., a więc niewiele wcześniej od najdroższej obecnie Nivy możliwej do kupienia. Auto wprawdzie bazowało na licencyjnej wersji Fiata 124, jednak Rosjanie samodzielnie opracowali nadwozie z układem napędowym.
Jak wynika z ogłoszenia w serwisie auto.ru, rzeczona Łada Niva za 23 mln rubli jest zachowana w idealnym stanie. Pojazd przez cały czas od wyjazdu z fabryki był przechowywany w garażu i zabezpieczany na zewnątrz. Na zdjęciu widać, że pojazd chowano pod folią, a właściciel informuje też o utrzymywaniu ciągłej czystości we wnętrzu auta.
W komorze silnika brak jakichkolwiek śladów korozji – wszak samochód nie był eksponowany na trudne warunki atmosferyczne. Dodatkowo warta uwagi jest obecność pełnej dokumentacji dotyczącej zakupu samochodu z kompletem oryginalnych akcesoriów oraz instrukcji. Jakby tego było mało, ta niemal nowa Łada była wystawiona w fabryce producenta podczas obchodów 50-lecia istnienia fabryki.
Samochód jest oczywiście gotowy do jazdy i nie wymaga wkładu finansowego. W tym stanie jednak należy go traktować jako inwestycję i zapewnić mu kolejne lata pod folią, zabezpieczając jednocześnie lakier i pozostałe elementy konstrukcyjne przed kontaktem z otoczeniem. Trudności z zakupem mogą jednak dotyczyć kraju, w którym sprzedawana jest Łada.
Komentarze
7mam najlepszy komentarz do tego ruskiego cudu techniki