LastPass przejęte przez LogMeIn. Co to oznacza dla użytkowników tej popularnej usługi?
LastPass, czyli swoisty agregator haseł i innych informacji osobistych został przejęty przez LogMeIn za kwotę 125 milionów dolarów.
W świecie wielkiego biznesu większe firmy często wykupują i przejmują te mniejsze. Zwykle powszechnie wiemy tylko o tych spektakularnych transakcjach, jak wędrówka Motoroli od Google do Lenovo. Tym razem jednak przejęcie takie jest tyleż ciekawe, co niepokojące, bo LogMeIn przejął popularny agregator haseł LastPass.
LogMeIn pozwalające na zdalne kontrolowanie naszego komputera zaostrzyło ostatnio apetyty na rozwiązania innych firm. Łupem LogMeIn padło już bowiem Meldium, menadżer prywatnych treści, a niedawno również LastPass, przejęte za kwotę 125 milionów dolarów.
Teoretycznie najbliższa przyszłość obu przejętych usług ma bazować na dotychczasowych modelach, zatem ich użytkownicy nie powinni odczuć żadnych różnic. Docelowo jednak LogMeIn zależy na skupieniu wokół siebie funkcji LastPass i Meldium z własną ofertą, a więc z możliwością zdalnego kontrolowania poszczególnych urządzeń.
Przejęcie LastPass ma dwie różne strony. Pozytywną dla użytkowników LogMeIn, gdyż spowoduje ono zwiększenie ilości przydatnych funkcji. Negatywną zaś dla użytkowników LastPass, którzy już zaczęli wyrażać swoje niezadowolenie z dokonanego przejęcia, zarzucając LogMeIn nieetyczne zachowanie oraz prześmiewczo obawiając się sprzedaży danych amerykańskiej agencji NSA.
Użytkownicy LastPass martwią się o bezpieczeństwo swoich danych oraz o ich prywatność, obawiając się, że wkrótce inne firmy bądź usługi uzyskają do nich dostęp. Czy obawy te są słuszne, pokaże najbliższa przyszłość. Jedno, co dziś jest pewne, to zamiar rozwijania funkcjonalności LastPass w ramach LogMeIn, co również nie budzi szczególnego entuzjazmu.
Oficjalne stanowisko LastPass jest, rzecz jasna, bardzo optymistyczne. Firma jest przekonana, że rozwój usługi w ramach LogMeIn poprawi jej funkcjonalność oraz pozwoli dotrzeć do większej liczby użytkowników. Po stronie oficjalnej, nie ma więc obaw, a jedynie optymistyczne zapatrywanie się na przyszłość.
Z jednej strony obawiać się można zapisów dotyczących ochrony prywatności w nowych wersjach usługi, z drugiej zaś użytkownicy darmowej wersji stanęli przed widmem migracji do innego tego typu agregatora lub wykupienia opcji abonamentowej w przyszłości. Są to jednak, póki co, jedynie gdybania, bo faktyczne konsekwencje przejęcia poznamy dopiero w przyszłości.
Brak konkretnych informacji nie poprawia na dzień dzisiejszy wizerunku LogMeIn, zatem możemy założyć, że poinformowanie użytkowników LastPass o ewentualnych zmianach, będzie priorytetem nowego właściciela tej usługi. Chyba tylko w ten sposób możliwe będzie zatrzymanie dotychczasowych użytkowników LastPass. Chwilowy brak konkretów nie pozwala jednakże na wystosowanie żadnej trwałej diagnozy.
Źródło: LastPass
Komentarze
4Zobaczymy co będzie jak powstanie nowa wersja już przy współudziale LogMeIn.
Ale takie wiadomości tylko bardziej skłaniają do tego, żeby zamiast LP wybrać właśnie KP.