Jakość sprzętu idzie w parze z dobrymi wynikami finansowymi
Firma Lenovo pochwaliła się wysoką pozycją w segmencie PC i świetnymi wynikami w II kwartale roku finansowego 2015/2016.
"Się okazuje”, że świetnie wyniki finansowe to nie tylko domena Apple. Lenovo dało się poznać jako producent nie tylko dobrego, ale również przystępnego cenowo sprzętu dla graczy oraz użytkowników biznesowych. Przykłady naprawdę ciepło przyjętych urządzeń można mnożyć, zaliczając do nich choćby ciekawy tablet z wbudowanym projektorem, czyli Lenovo Yoga Tablet 2 Pro, trzecią generację ultrabooka klasy premium - Lenovo Yoga 3 Pro czy Motorolę Moto X Play, świetny smartfon w swojej półce cenowej.
O wysokiej jakości produktów chińskiej firmy świadczyć mogą zarówno wspomniane powyżej urządzenia i nasze opinie, jak i fakt, że jeden z członków redakcji na stałe pracuje na sprzęcie Lenovo. Wydaje się, że producent osiągnął pożądany kompromis między jakością a ceną, czego konsekwencją jest systematyczny wzrost jego znaczenia na rynku komputerów klasy PC czy urządzeń mobilnych, który to również świadczy o sympatii klientów.
Lenovo to dziś laptopy, komputery klasy All-in-one, tablety z systemami Windows oraz Google Android, smartfony Motoroli jak i te wypuszczane pod własnym szyldem oraz rozwiązania biznesowe, jak choćby serwery czy pamięci masowe. Firma ale stara się odpowiadać na potrzeby klientów, co przekłada się dobre wyniki finansowe. Jeśli interesuje Cię sytuacja Lenovo na rynku, na którą wpływ mają właśnie klienci, zapraszamy do lektury skróconej formy raportu finansowego firmy.
Sytuacja finansowa za II kwartał 2015/2016
Grupa Lenovo poinformowała o swoich wynikach finansowych za drugi kwartał roku finansowego 2015/2016, który zakończył się 30 września. Przychody kwartalne wyniosły 12,2 mld USD, co stanowi wzrost o 16 proc. w ujęciu rok do roku, a aż 23 proc. jeśli brać pod uwagę stały kurs waluty. Dochód ekstrapolowany, nie obejmujący opodatkowania i wielu dodatkowych kosztów wyniósł 166 mln dolarów.
Wskaźnik ekstrapolowanego dochodu przed opodatkowaniem w drugim kwartale świadczy o dużej skuteczności operacyjnej. Jak interpretować jednak zgłoszone w zgodzie z wymogami Hong Kong Financial Reporting Standards straty, które przed opodatkowaniem wyniosły 842 mln dolarów, a netto w drugim kwartale sięgnęły 714 mln dolarów? Otóż są to konsekwencje planów restrukturyzacyjnych firmy, o których Lenovo poinformowało w raporcie o wynikach za pierwszy kwartał.
- Lenovo solidnie realizuje strategię i zdecydowanie stawia czoła wyzwaniom, a jednocześnie osiąga wyniki lepsze niż w poprzednim kwartale – powiedział Yuanqing Yang, prezes i dyrektor naczelny firmy. - Nie tylko budujemy bardziej konkurencyjny model biznesowy, ale także się rozwijamy. Na efekty przejęć i przekształceń trzeba zwykle poczekać, ale nasze dobre wyniki są bardzo zachęcające i napawają mnie optymizmem co do niedalekiej przyszłości, a także w perspektywie długookresowej.
Łączny zysk brutto osiągnięty przez Lenovo w drugim kwartale roku finansowego wzrósł o 8 proc. w ujęciu rok do roku i doszedł do poziomu 1,6 miliarda dolarów, przy marży brutto na poziomie 13 proc. Straty operacyjne to 784 miliony USD. W przeliczeniu na akcje firmy, podstawowa strata wyniosła 6,43 centa USA.
Wyniki w poszczególnych grupach
W grupie obejmującej komputery PC oraz tablety z systemem Windows (PCG), sprzedaż kwartalna firmy osiągnęła 8,1 miliarda USD, dochód zaś przed opodatkowaniem to 406 milionów dolarów. Stanowi to spadek o 17 proc. w ujęciu rok do roku i związane jest ze zmniejszeniem popytu w regionie EMEA oraz Brazylii.
Lenovo utrzymało się na 1 pozycji już dziesiąty kwartał z rzędu z udziałem w rynku na poziomie 21,2 proc. zwiększając dystans do producenta zajmującego drugie miejsce. W II kwartale firma sprzedała 15 milionów komputerów PC, co przekłada się na przewagę o 6,6 punktu w stosunku do ogólnego spadku na rynku, wynoszącego 11,1 proc. W światowym segmencie komputerów PC dla konsumentów firma odnotowała rekordowy udział w rynku na poziomie 19,7 proc. Celem Lenovo jest uzyskanie 30 proc. udziału przy zachowaniu wysokiej rentowności.
W grupie mobilnej (MBG), obejmującej dział Motoroli, telefonów marki Lenovo oraz tabletów z Androidem i inteligentnych telewizorów, sprzedaż kwartalna wyniosła 2,7 mld dolarów, stanowiąc wzrost o 104 proc. w ujęciu rok do roku. Wkład Motoroli w przychody firmy to 1,4 mld USD. Łączne straty w grupie to 217 milionów dolarów przed opodatkowaniem, a marża strat wyniosła 8,1 proc.
Grupa dotycząca rozwiązań dla biznesu (EBG), obejmująca serwery, pamięć masową, oprogramowanie i usługi sprzedawane pod markami ThinkServer i System X, wyniosła 1,2 mld dolarów, legitymizując się wzrostem 0 5,5 razy w ujęciu rok do roku. Przełomowymi osiągnięciami dla tego działu były duże kontrakty na infrastrukturę w hiperskali z firmami Alibaba, Tencent i Baidu. Zarząd Lenovo jest przekonany, że grupa EBG osiągnie przychody w wysokości 5 miliardów dolarów w ciągu roku od finalizacji przejęcie działu System X.
Źródło: Agencja 21
Komentarze
14BUahahahahaha
poczytajcie o serwisie dla klienta indywidualnego (ten w Essen, Niemcy).
Kupiłem go za 219 złotych na stronie :
www.piurl.net/aukcje
I właśnie dlatego polecam wam wszystkim, bo z moich obserwacji wynika, że można zaoszczędzić około 90% :)
Słaba bateria, ale do moich zastosowań wystarcza :)
http://forsal.pl/artykuly/905018,chinski-kolos-traci-grunt-pod-nogami-lenovo-ugina-sie-pod-ciezarem-motoroli.html
?