Lenovo pomaga entuzjastom fotografii: rozwiązanie konkursu „Zrób to po swojemu”
Czasem realizacja fotograficznych marzeń wymaga drobnego bodźca, konkretnego wsparcia. Takim mecenasem fotografii chce być Lenovo.
O wielkości firmy świadczą nie tylko wyniki sprzedażowe czy zasięg marki na rynku, ale także to jak angażuje się ona w nasze życie. W jego poprawę, a także czynienie go przyjemniejszym. Lenovo, które już w tym roku, a nie w przyszłym jak planowano, może pochwalić się mianem największego sprzedawcy komputerów w Polsce (podobnie jak na świecie), wkracza w nowe dla siebie dziedziny. W ramach projektu „For Those Who Do. Zrób to z Lenovo!”, z pomocą osobowości ze świata mody, muzyki, designu, fotografii, a także sportu oraz gier komputerowych, będzie pomagało osobom, których marzenia zasługują na wsparcie. Tym razem przyszła pora na fotografię. 29 października w Warszawskiej Szkole Filmowej odbyły się warsztaty fotograficzne z udziałem Lidii Popiel.
Można zadać pytanie, co zyskamy dzięki warsztatom fotograficznym? Czyż nie wystarczy być pilnym czytelnikiem internetowych porad i stosować się do zaleceń? Niekoniecznie. Doświadczenie, jakie nabywamy w towarzystwie innych fotografujących, w sytuacjach, z którymi nie mamy styczności na co dzień, a czasem jedno słowo sugestii od doświadczonego fotografa, może diametralnie poprawić nasz warsztat fotograficzny i jest dobrym uzupełnieniem suchego teoretycznego przygotowania.
Dlatego Lenovo postanowiło w ramach konkursu „Zrób to po swojemu. Zrób to z Lenovo!” wesprzeć obiecujące talenty fotograficzne. Uczestnicy warsztatów zostali wyłonieni przez Lidię Popiel na podstawie oceny nadesłanych przez nich zdjęć.
Warsztaty zostały podzielone na dwie części: teoretyczną i praktyczną. W trakcie tej pierwszej uczestnicy dyskutowali o znaczeniu fotografii jako formy komunikacji oraz
o kryteriach, które nobilitują zdjęcia do miana sztuki. W części praktycznej mieli za zadanie wykonać dwa zdjęcia: jedno niestandardowe, przedstawiające ludzką bryłę w kontekście przełamywania stereotypowego myślenia oraz klasyczny portret. Po przerwie, w trakcie przeglądu portfolio każdy z uczestników mógł omówić z Lidią Popiel swoje prace.
Po obejrzeniu warsztatowych prac Lidia Popiel zadecydowała, że do wielkiego finału projektu trafią dwie osoby: Paulina Wydrzyńska oraz Radek Kępa. Powalczą oni o główną nagrodę, którą jest atrakcyjna kwota na spełnienie swojego zawodowego marzenia, ufundowana przez Lenovo Polska.
Finał odbędzie się w styczniu 2014 roku. W całe przedsięwzięcie oprócz Lidii Popiel zaangażowani są również: projektant mody Łukasz Jemioł, wokalistka i dziennikarka radiowa Novika, ilustratorka mody Olka Osadzińska, młode projektantki z Lola Victoria Design, kierowcy rajdowi RMF 4Racing Team, a także mistrz świata w grach komputerowych Wiktor ”TaZ” Wojtas. To tak zwani „DO’ersi” Lenovo, czyli osoby, które na co dzień robią niezwykłe rzeczy, realizują swoje pasje, są kreatywne i aktywne. Wraz z Lenovo szukają oni kolejnych „DO’ersów” i wspierają ich w spełnianiu zawodowych marzeń.
Źródło: Lenovo
Komentarze
1