Technologie i Firma

Jak skontaktować się z firmą? Wybierz czat

przeczytasz w 2 min.

Aż 2/3 klientów towarzystwa ubezpieczeniowego Gothaer wybiera usługę LiveChat jako sposób kontaktu z konsultantami firmy.

Gothaer LiveChat

Jaki jest najskuteczniejszy sposób na skontaktowanie się z jakąś firmą? Telefon, e-mail, a może czat internetowy? To jedno z pytań, na które brak uniwersalnej odpowiedzi. W przypadku towarzystwa ubezpieczeniowego Gothaer to usługa LiveChat stała się najchętniej wybieranym przez klientów sposobem komunikacji z firmą.

Po dwóch miesiącach od wdrożenia usługi LiveChat w firmie Gothaer, eksperci spółki zauważyli, że ten sposób komunikacji wybiera 2/3 jej klientów. Tym samym, prognozują oni, że w ciągu najbliższych lat tego typu rozwiązania zastąpią tradycyjne już w pewnym sensie wiadomości e-mail i staną się, zaraz po telefonie, najczęstszym kanałem kontaktu z firmą.

Powyższe prognozy zdają się potwierdzać wyniki badania „Jakość obsługi klienta w Polsce”, zleconego przez Interactive Intelligence. Aż 62 proc. respondentów chciałoby kontaktować się z firmą za pomocą czatu na stronie internetowej.

Oczekiwania klientów w stosunku do zakładów ubezpieczeń dotyczą dziś dwóch obszarów. Pierwszy to najwyższa ochrona w postaci odpowiedniego produktu ubezpieczeniowego. Drugi odnosi się do jakości obsługi, czyli przede wszystkim szybkiego, sprawnego i najlepiej zdalnego załatwienia niezbędnych formalności związanych z ubezpieczeniem - prognozuje Magdalena Szczepańska, dyrektor Biura Obsługi Klienta w Gothaer TU S.A.

Gothaer

LiveChat jest kolejnym, obok telefonu, wiadomości e-mail czy formularza kontaktowego, kanałem komunikacji z firmą. Dzięki tej usłudze, klient może bezpośrednio z poziomu strony internetowej uruchomić czas i porozmawiać z konsultantem na wybrany temat. Ten sposób kontaktu z firmą działa w towarzystwie Gothaer w godzinach 8:00 - 18:00.

Zainteresowanie i pozytywna ocena możliwości, które daje czat z konsultantem przez naszych klientów spowodowały, że planujemy dalszy rozwój tego narzędzia. W ciągu najbliższych miesięcy planujemy unowocześnić jego wygląd oraz wprowadzić możliwość proaktywnego nawiązania kontaktu z osobą odwiedzającą naszą stronę internetową - informuje Magdalena Szczepańska.

Przykład firmy Gothaer to jedynie dowód na rosnące zainteresowanie, jakim cieszą się takie rozwiązania. W przytaczanym wcześniej badaniu, respondenci poza wskazaniem popularności czatu, często stwierdzali również, że czat jest niezbędnym kanałem kontaktu z firmą (26 %) lub, że zwyczajnie przydatnym, co przyznało 61 proc.

Ciekawe wnioski wyciągnąć można również z badania jakości obsługi z wykorzystaniem tego kanału komunikacji. 30 proc. respondentów oceniło ją „zdecydowanie dobrze”, co pokazuje siłę czatu, zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę, że telefon zdobył w tej kategorii jedynie 15 proc. a wiadomości e-mail 21 proc.

Źródło: ZOOM bsc

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login