Kolorowe logo Logitech i nowa marka Logi - wyjaśniamy dlaczego takie zmiany
Rebranding w szeregach Logitech - firma została na swój sposób wymyślona na nowo
Firmy Logitech nie musimy chyba nikomu przedstawiać. Znana jest każdemu użytkownikowi komputera jako producent kamer internetowych, myszy, klawiatur, głośników czy słuchawek. A firma Logi? Brzmi podobnie, tak jakby ktoś podszywał się pod giganta rynku akcesoriów komputerowych. Jednak to nie podpucha - Logi to od teraz logo dla części nowych produktów Logitech. Zmianie uległ również wizerunek dotychczasowego logo - oprócz nowej typografii urozmaicono kolorystykę.
Działanie Logitecha to największy rebranding w historii marki, a także jedno z odważniejszych działań w branży. Część użytkowników głodna nowego przyjmie Logi z otwartymi rękoma. Jednak będzie potrzebna też akcja uświadamiająca dlaczego w przypadku niektórych produktów stosowane będzie logo, w którym z nazwy marki Logitech usunięto człon „tech”.
Zacznijmy od wyjaśnienia pani Izabeli Sulimy, która odpowiada za rynek środkowej i wschodniej Europy.
„Wymyśliliśmy Logitech na nowo, tworząc produkty, które łączą zaawansowaną technologię i ciekawe wzornictwo, aby zapewnić każdemu użytkownikowi niesamowite doświadczenia” – powiedziała Izabela Sulima, Regional Marketing Manager CEE. „Zbudowaliśmy zespół światowej klasy projektantów, na czele którego stoi główny projektant Alastair Curtis. Design stanie się podstawą we wszystkim, co robimy. Nasze podejście do projektowania wychodzi poza tradycyjne granice: dla nas desing to połączenie zaawansowanej technologii ze strategią biznesową i opiniami klientów. Produkty Logitech przeszły już długą drogę, a teraz nadszedł czas, aby zmieniła się również marka”.
Wprowadzenie marki Logi przez Logitech to sygnał, że firma szykuje się do inwazji na polach produktowych, z którymi dotychczas nie była kojarzona. Gwałtowny rozwój technologii mobilnych pozwala przypuszczać, że może być to jeden z kierunków rozwoju, choć nie jedyny.
Ciekawi nas czy produkty sygnowane jako Logi będą nierozłącznie związane z Logitechem, czy Logi zyska dużą swobodę działania tak jak miało to miejsce w branży mobilnej w przypadku Huawei i Honor (wcześniej marki, teraz w zasadzie kreowanego na niezależnego producenta).
Źródło: Logitech
Komentarze
28Ale to nowe "Logi" z ukrytą w środku uśmiechniętą mordką jest dziecinne i nieprofesjonalne.
Takie loga maja tandetne chińskie firmy i z tym będzie mi się kojarzyć ich nowe logo.
Odpowiedź jest bardzo prosta. Dzisiejszymi firmami, nawet tymi z setletnią tradycją, rządzi dział marketinu. A co takiego może zrobic dział marketingu żeby wykazać własną przydatność? Zaproponuje rewelacyjny design? Nie, bo to należy do innego działu. Na podstawie badań rynku wpłynie na inne działy, aby tworzyły lepsze produkty? Nie, to nie ich broszka.
Ich zadanie polega na ściemnianiu. Mistrz marketingu, to taki ktoś, kto przekona szefa, że nowe logo lub zmiana kolorku przyniesie krocie, otworzy -jak to sie pięknie mówi- firmę na nowy, dotąd niezagospodarowany rynek.
Bzdury. Dojenie kasy.
Tymczasem rzeczywistość jest śmiesznie prosta: ludzie oczekują lepszego sprzetu, coraz lepszego i solidnego. A firma... może się nazywać choćby OSRAM i mieć logo w kolorze psiej kupy. Użytkownicy jeśli porzucają wyroby jakiejś firmy, to nie dlatego, że ma anachroniczne logo czy passe kolorki, a zwyczajnie dlatego, że ich wyroby zaczęli projektować księgowi i gogusie od marketingu. Poczym chwilowo przekonywują się do wyrobów firmy Y, znowu zawód, kolej na firmę Z itd...
IMHO marketing ze swoimi rebrandingami, to jeden z większych szkodników i balastów dla firm. No ale mają gadanego i rolują szefów na grube premie ;)
OTÓŻ TO. Tak działa się w korporacjach a koszty odbijemy na produktach.
Produkty od jakiegoś czasu już nie te co kiedyś to drugie - coraz słabszej jakości i coraz droższe (czyli coraz gorszy stosunek jakości do ceny).
Moim zdaniem firmie wiedzie się coraz gorzej i próbuje odzyskać udziały w rynku jakimiś pozornymi marketingowymi działaniami typu zmiana logo.
Stary, co ty brales ? I gdzie to mozna kupic ze masz takie jazdy.
No rzeczywiscie, zmiana loga to "jedno z odwazniejszych dzialan w branzy". rolls eyes.
Logitech zmienil logo, trochu grafikow,menadzerow,reklamodawcow zarobi.Logitech bedzie mial taka sama albo mniejsza sprzedaz.Kompletnie nic to nie zmieni w "branzy".Ale mozesz byc pewien ze ktos sobie bonusy za to wyplaci z kasy firmy.
To samo widać przecie na tym serwisie, a nawet edycji nie potrafią zrobić
Jednak Honor ma być postrzegany jako coś niezależnego. A w przyszłości być może nawet coś więcej. Jeszcze na ostatnich targach IFA w Huawei mówiono, że Honor to taka lokalna marka, która do Polski nie trafi. Dziś gdy chcę o Honorze pogadać z ludźmi z Huawei jestem od razu kierowany do innej firmy obsługującej akurat te smartfony.
Nie wiem, czy rzecznik Logitecha czytała to co napisała, szczególnie pierwsze zdanie - dawno już nie czytałem takich farmazonów.
Podsumowując - jeżeli będą się starać i będą wypuszczać porządny sprzęt, to ja mam gdzieś ich logo. Jak dla mnie to i może być w kolorach tęczy.
Z kolei jeżeli jest wiele osób, którym owa zmiana nie pasuje, to zawsze można wywołać bunt jak w przypadku Corsaira :)