Producenci na siłę "wciskają" funkcje AI? Ta ankieta mówi sama za siebie
Serwis TechPowerUp przeprowadził ankietę, która miała sprawdzić sens wprowadzania droższego sprzętu z funkcjami bazującymi na sztucznej inteligencji. Głosy jasno pokazują preferencje użytkowników.
Rozwój sztucznej inteligencji wkracza w coraz więcej aspektów naszego życia, znajdując zastosowanie w różnorodnych urządzeniach. Od smartfonów i inteligentnych głośników po zaawansowane systemy domowej automatyki, AI staje się integralną częścią codziennego funkcjonowania, dostosowując się do naszych potrzeb i preferencji.
Docelowo, sztuczna inteligencja ma na celu ułatwienie wykonywania codziennych obowiązków, takich jak zarządzanie harmonogramem, kontrola nad urządzeniami domowymi czy nawet wspomaganie w podejmowaniu decyzji. Okazuje się, że nie wszyscy są zainteresowani takimi dodatkami. Szczególnie, jeśli mieliby za nie dopłacić.
Ludzie nie chcą dopłacać do AI
Serwis TechPowerUp przeprowadził ankietę wśród swoich użytkowników, zadając pytanie: „Czy zapłaciłbyś więcej za sprzęt z funkcjami AI?”. Badanie miało na celu sprawdzenie sensu wprowadzania droższego sprzętu z funkcjami bazującymi na sztucznej inteligencji. Wyniki głosowania mówią same za siebie. Szczególnie, że wzięło w nim udział ponad 26 tysięcy użytkowników.
Okazuje się, że 84 proc. użytkowników nie chce dopłacać za takie funkcje. Tylko 7,4 proc. użytkowników zagłosowało na tak. Pozostałe 8,6 proc. głosujących nie ma zdania.
Wygląda więc na to, że funkcje bazujące na sztucznej inteligencji są nam „wciskane” na siłę. Większość użytkowników nie chce takich opcji, jeśli miałaby za nie zapłacić. Takie podejście nie powinno nas dziwić. Przemek Jankowski niedawno pisał w swoim felietonie o sztucznej inteligencji, że AI jest tylko marketingowym hasłem, które pod przykrywką innowacji, wprowadza potrzebę kupienia nowego sprzętu.
A wy, co sądzicie o nowych funkcjach? Czy zapłacilibyście więcej za sprzęt z funkcjami AI?
foto na wejście: Adobe Stock
Komentarze
5Oczywiście, biorąc pod uwagę cenę i niebezpieczeństwa jakie z tym się wiążą.
Producentów można zrozumieć, bo muszą sprzedać nowe modele, więc jakiś argument jest potrzebny, aby dobry sprawny smartfon wymienić na nowy, ale generalnie ta ścieżka nieskończonego rozwoju technologii doprowadziła świat do komfortu, ale też ogromnego zagrożenia dalszego istnienia.
aha, @Paweł kto ci wynajduje tematy na "artykuły" ? może czat gjepete ?