40 nowych studiów gier komputerowych zainteresowanych Mantle API
Nowa technologia jest już tak dopracowana, że można ją udostępnić kolejnym zainteresowanym.
Grupa deweloperów i partnerów skupiona na rozwijaniu Mantle API uznała, że jego stabilność, wydajność i funkcjonalność osiągnęły taki poziom, że można je już swobodnie udostępnić szerszej społeczności. Z tego też względu już jutro zostanie udostępniony zestaw narzędzi dla programistów do obsługi Mantle – jak na razie jednak w wersji "private beta".
Mantle to interfejs niskopoziomowego programowania, który usprawnia komunikację pomiędzy procesorem a układem graficznym i dzięki wyeliminowaniu efektu tzw. wąskiego gardła w przekazywaniu danych oraz lepsze wykorzystanie istniejących podzespołów, zwiększa ogólną wydajność komputerów wyposażonych w karty graficzne Radeon bazujące na architekturze GCN.
Ponadto okazało się, że projekt cieszy się na tyle dużym zainteresowaniem, że należało uruchomić program, który pozwoli kolejnym deweloperom sprawdzić, jakie korzyści niesie Mantle dla nich samych. W tym celu AMD uruchomiło specjalny portal, na którym zarejestrowało się wstępnie już 40 nowych studiów gier komputerowych, a dalsze są oczywiście zaproszone. Cały program współpracy ma na celu nie tylko nadać kształt dalszemu rozwojowi Mantle, ale również wypracować najlepsze praktyki wykorzystania go w branży.
Źródło: AMD
Komentarze
59(a teraz niech ktoś wklei to stare porównanie dx vs mantle z bf4 przed patchem)
Wszystkie negatywne opinie to wylanie łez że nie mają obsługi MANTLE :P
Z tego dwa wydadzą po jednej grze w tym API. ;)
Doczekam się na pc takiej jakości czy tylko pozostanie mi kupno kart grafiki za 3000 zielonych titan Z mrówka Z :)
I po co mi taka karta aby być trendy za lansować się przy kumplach he.
nie jestem fanboyem ani amd ani zielonych poprostu patrze na to wszysko obiektywnie :)
dowolny geforce i tak dziala szybciej niz amd z mantle :D
Na co komu Mantle?
http://forum.hardwarepal.com/battlefield-4-mantle-vs-directx-image-quality-comparison/