Sztuczna inteligencja pomóc ma w skutecznym wykrywaniu oszustw transakcyjnych. Firma Mastercard wierzy, że technologia Decision Intelligence da radę.
Sztuczna inteligencja ma być sposobem na zabezpieczenie transakcji. Firma Mastercard rozpoczęła w Wielkiej Brytanii publiczne testy technologii o nazwie Decision Intelligence, które mają pokazać, czy to rozwiązanie faktycznie ma ręce i nogi.
Bezpieczeństwo transakcji według Mastercard
Finanse to ważna sprawa, a od operatora płatności wymagamy, by zapewnił on naszym pieniądzom bezpieczeństwo. Właśnie to, dzięki sztucznej inteligencji, oferować ma Decision Intelligence – technologia, która analizując wiele elementów bazowych, by wykrywać potencjalne oszustwa transakcyjne.
Obecnie narzędzia, które mają zabezpieczać przed fraudami, oceniają ryzyko na podstawie ustalonych z góry podstawowych reguł, przez co cechują się niedużą skutecznością. Decision Intelligence ma zaś cały czas się „uczyć” i analizować wiele elementów, takich jak: sposób użytkowania konta i preferencje zakupowe czy lokalizacja.
Przy każdej transakcji mechanizm bierze pod uwagę historię i porównuje dane. Jeśli coś się nie zgadza, informuje o możliwości próby wyłudzenia pieniędzy.
Sztuczna inteligencja to zwiększona skuteczność
Mastercard twierdzi, że nowe rozwiązanie pozwala skuteczniej wykrywać oszustwa transakcyjne, a zarazem popełniać mniej błędów przy ich identyfikacji. Co więcej, wykrywalność ma się poprawiać z transakcji na transakcję.
Producent wymienia konkretnie pięć podstawowych zalet swojego rozwiązania: zwiększenie lojalności klientów, obniżenie poziomu oszustw, łatwa implementacja dla banków, obniżenie kosztów operacyjnych dla instytucji finansowych oraz obniżenie ryzyka dla sprzedawców.
Na razie ze sztucznej inteligencji Mastercard korzystają brytyjskie Citi i Paysafe. Podobno już niedługo Decision Intelligence trafi też do kolejnych instytucji finansowych w różnych krajach. Czy wśród nich znajdą się jakieś banki i usługi z Polski na razie nie wiadomo.
Mastercard ma tego wiecej
To nie pierwsza technologia wprowadzona ostatnio przez Mastercard. Firma obsługuje też bezpieczne płatności mobilne Android Pay, oferuje funkcję „selfie jako hasło” i pracuje nad biometrycznymi kartami płatniczymi, które mogą być jedną z największych rewolucji na tym rynku.
Źródło: Mastercard
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!