Rockstar wyjaśnia nieścisłości
Ujawnione pod koniec kwietnia wymagania sprzętowe gry Max Payne 3 wywołały wiele komentarzy. Nie były one bowiem do końca sprecyzowane i gracze zostali solidnie postraszeni tym, że do uruchomienia gry na wyższych ustawieniach potrzeba będzie potężnych komputerów.
Teraz Rockstar Games opublikowało szczegółowe informacje. Producent przedstawił aż 4 konfiguracje: minimalną pozwalającą na uruchomienie gry na najniższych ustawieniach, dwa zestawy zalecane (słabszy i mocniejszy) oraz najwydajniejszy sprzęt, na jakim testowano grę. Ten ostatni to jednak raczej tylko ciekawostka, bo naprawdę trudno znaleźć graczy z takim komputerem.
Najsłabsza konfiguracja na jakiej testowano grę:
- Windows 7/Vista/XP (32/64 bit)
- Intel Dual Core 2,4 GHz / AMD Dual Core 2,6 GHz lub lepszy
- 2 GB pamięci RAM
- NVIDIA GeForce 8600 GT (512 MB RAM) / AMD Radeon HD 3400 (512 MB RAM)
Zalecana wolniejsza konfiguracja:
- Windows 7/Vista/XP (32/64 bit)
- Intel Dual Core 3 GHz lub odpowiednik AMD
- 3 GB pamięci RAM
- NVIDIA GeForce 450 (512 MB RAM) / AMD Radeon HD 4870 (512 MB RAM)
Zalecana szybsza konfiguracja:
- Windows 7/Vista (32/64 bit)
- Intel i7 Quad Core 2,8 GHz lub odpowiednik AMD
- 3 GB pamięci RAM
- NVIDIA GeForce 480 (1 GB RAM) / AMD Radeon HD 5870 (1 GB RAM)
Najmocniejsza konfiguracja na jakiej testowano grę:
- Windows 7/Vista (64 bit)
- Intel i7 3930K 6 Core x 3,06 GHz / AMD FX8150 8 Core x 3,6 GHz
- 16 GB pamięci RAM
- NVIDIA GeForce GTX 680 (2 GB RAM) / AMD Radeon HD 7970 (3 GB RAM)
Tak duża różnica pomiędzy konfiguracją minimalną i tą najwyższą spowodowana jest mnóstwem możliwości ustawień graficznych. Gra działać ma na słabszych komputerach, ale dopiero na mocniejszych konfiguracjach pokaże się z jak najlepszej strony.
"Gra prezentuje się imponująco na najmocniejszych komputerach. Obsługuje nawet 6 monitorów jednocześnie i pozwala na edytowanie szeregu ustawień graficznych. Można zmieniać jakość wody, cienie, zwiększać szczegółowość postaci i pojazdów. Pamiętajmy, że Max Payne 3 wykorzysta do granic możliwości DirectX 11."
Premiera gry Max Payne 3 w wersji PC odbędzie się 1 czerwca. Produkcja dostępna jest już za to na konsolach i wypada naprawdę dobrze, o czym pisaliśmy w wiadomości Max Payne 3 "na gorąco": pierwsze wrażenia z konsolowej wersji gry.
Więcej o Max Payne 3:
- Max Payne 3: premierowy zwiastun gry i informacje o usłudze Games for Windows Live
- Max Payne 3 After the Fall: pierwsza, darmowa część komiksu o bohaterze już dostępna
- Max Payne 3: Rockstar Games zapowiada aż 7 DLC do gry - pierwsze w czerwcu
- Max Payne 3: wymagania sprzętowe gry w wersji PC powalają na kolana
- Max Payne 3: edycja kolekcjonerska robi wrażenie
Źródło: vg247, eurogamer
Komentarze
85pcworld.com/article/256186/max_payne_3_pc_developer_interview.html
dochodzi na na PC DX11
był jakiś bench na grafach NV
9800 na high(dx9) w full HD dawał radę ~27fps przy C2D i 4GB RAM
więc źle nie ma :)
Szkoda mi tych co z steam będą pobierać:D nawet mając płytki kochany steam ma jakieś schizy i pobiera zamiast instalować z nośnika :D
Pozostaje czekać a potem delektować się dziełem R*:)
i5 480m 2,6 ghz w turbo do prawie 3GHz
6GB RAM
GT 540m
oby ;)
http://media.pcgamer.com/files/2012/05/Max-Payne-3-PC-21.jpg
screeny z pc - niestety cudów nie ma, przypomina to wersję konsolową z rozdzielczością podciągniętą do fullhd i tyle, ale nie wiem na jakich ustawieniach są owe screeny więc może będzie lepiej (a może i nie)
-obecna generacja konsol hamuje rozwój graficzny gier na PC
No może tak jest po części ale ma to swoje plusy.
Chciałbyś grać w Max Payna na najwyższych wymaganiach, stać Cię na takiego kompa?. Ludzie zapominają, że w grze liczy się fun. Kiedyś było inaczej gra potrafiła cieszyć...
A będzie tak, że tak jak każda inną grę uruchomię na pełnych detalach (bez AA, Aniso, PhysX) w 1024x768 i będzie to chodziło bardzo dobrze lub w najgorszym wypadku framerate będzie się trochę wachał będzie chodziło po prostu dobrze :)
faktycznie powinni opisać dokładnie w jakich warunkach gra była testowana.
Ciekawe jak oni to upchnęli w edycji konsolowej skoro na PC-ta są takie wymagania.
Nie rozumiem tego.
Sam mam 1024x768 i w cale taki GTX460 768 nie jest jakiś super.
Za kilka dni się okaże ile będzie klatek jak odpalę wszystko na fula, na 99% nie będzie dało się grać i trzeba będzie obniżyć detale textur i modele czy wyłączyć tesselację o ile w ogóle takowa tam będzie.
A ludziom którzy mówią o spowalnianiu rozwoju gier przez konsole przypomnę że gdy na rynku było tylko Nintendo i Sega na PC wychodziło 1-2 gry na miesiąc w miarę dopiero premiera PSX-a dala kopa grom na PC w tamtych czasach KAŻDY PC-towiec dostawał spazmów i ślinotoku oglądając gry na PSX.
Śmiem twierdzić że to właśnie konsole rozpędziły rynek gier na PC i banda hejtujących gimnazjalistów tego nie zmieni taki jest fakt zobaczcie sobie sami zdecydowana większość "pięknych graficznie " gier na PC to puste wydmuszki na 3-4h grania i dla człowieka który nie lubi trybu MP nic nie warte ( patrz Battlefield 3 )
evga 560ti SOC DS
8gb ram 1600mhz GEIL
48-60 FPS. FULL HD wszystko na very high. jedyne co jest wylaczone to MSAA [FXAA na max]
i5 2500K @ 4.8GHz 2x4GB RAM i Sapphire HD 7870
Ustawienia wszystkie na Full jedynie rozdzielczość 1680 x1050 bo monitor nie HD.
Wszystko chodziło pięknie aż do 5 epizodu - Max Payne 3 : Chapter 5 Alive If Not Exactly Well- kiedy to pojawiła się w grze woda no i wspaniała grafika. Podnisłem zegary dość mocno w górę, ale efekt mizerny... Nie wiem czy ta gra ma takie wymagania czy poprostu coś jest skopane?Gra poprostu straciła płynność...
kupiłem Radka 7870 i leci mi po 35 klatek przy max ustawieniach i na 1920x1080
pozostałe sprawy to:
AMD Phenom II X6 960T 3000 MHz
4GB RAM najtańszy
marna płyta tzw. budżetówka Asusa
zasilacz OCZ 500W