MetaVision zbiera zamówienia w przedsprzedaży na gogle Meta 2, które wyróżnia 90 stopniowe pole widzenia i rozdzielczość 2560 x 1440
Microsoft Hololens ma poważnego konkurenta. A przynajmniej do pewnego stopnia, gdyż mowa jedynie o rzeczywistości rozszerzonej. Z krwi i kości, a nie tylko prezentowanego jako koncepcja. Jest nim produkt Meta, gogle Meta 2, które wyróżniają się najszerszym polem widzenia na rynku. Wynosi ono 90 stopni, a do tego dokłada się wysoka rozdzielczość wyświetlacza 2560 x 1440 pikseli.
Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona wspominane są często razem, jednak to dwa różne sposoby wzbogacenia świata, który jest przez nas postrzegany. Microsoft Hololens łączy te dwa pomysły, gogle Meta 2 koncentrują się na rzeczywistości rozszerzonej. Ma ona bardzo długą historię, sięgającą czasów sprzed ponad 100 lat, gdy pojęcie "rzeczywistość rozszerzona" jeszcze nie funkcjonowało. Teraz, wraz z rozwojem technologii, pojawiły się plany skomercjalizowania tej technologii w masowej formie.
Kroki w tym kierunku czyni Microsoft, który zachwycił nas swoimi goglami Hololens, ale być może sporą rolę odegra Meta. Gogle Meta 2 dla rzeczywistości rozszerzonej są już dostępne w przedsprzedaży w wersji deweloperskiej, w cenie 949 dolarów (ponad trzy razy niższej niż w przypadku Microsoft Hololens, który niedawno również wszedł do przedsprzedaży w wersji deweloperskiej). Producent zapowiada dostawy w drugiej połowie 2016 roku.
Najważniejsze cechy Meta 2 to:
- 90-stopniowe pole widzenia (przekątna)
- rozdzielczość wyświetlacza 2560 x 1440 pikseli (20 pikseli na jeden stopień pola widzenia)
- nie przesłania pola widzenia gdy nieaktywny
- można go używać z okularami
- dysponuje wbudowaną kamerą 720p
- 4 głośniki
- wbudowana regulacja jasności i głośności
- czujniki reagujące na ruch dłoni i zmianę orientacji gogli
- połączenie za pomocą przewodu HDMI v1.4b
- wymaga do pracy komputera (Windows 8/10 i w przyszłości Mac OS X)
Meta 2 to oczywiście nie tylko technologia wyświetlania obrazu, który łączy się z obrazem naszego świata. To także wykorzystujące neurobiologię technologie interakcji z użytkownikiem, które mają zapewnić jak najbardziej komfortowe dla naszych zmysłów przenikanie się świata komputerowego i rzeczywistego.
Źródło: Meta Company
Komentarze
2