Gadżety

Meta 2 - gogle rzeczywistości rozszerzonej o najszerszym polu widzenia

przeczytasz w 1 min.

MetaVision zbiera zamówienia w przedsprzedaży na gogle Meta 2, które wyróżnia 90 stopniowe pole widzenia i rozdzielczość 2560 x 1440

Meta 2

Microsoft Hololens ma poważnego konkurenta. A przynajmniej do pewnego stopnia, gdyż mowa jedynie o rzeczywistości rozszerzonej. Z krwi i kości, a nie tylko prezentowanego jako koncepcja. Jest nim produkt Meta, gogle Meta 2, które wyróżniają się najszerszym polem widzenia na rynku. Wynosi ono 90 stopni, a do tego dokłada się wysoka rozdzielczość wyświetlacza 2560 x 1440 pikseli.

Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona wspominane są często razem, jednak to dwa różne sposoby wzbogacenia świata, który jest przez nas postrzegany. Microsoft Hololens łączy te dwa pomysły, gogle Meta 2 koncentrują się na rzeczywistości rozszerzonej. Ma ona bardzo długą historię, sięgającą czasów sprzed ponad 100 lat, gdy pojęcie "rzeczywistość rozszerzona" jeszcze nie funkcjonowało. Teraz, wraz z rozwojem technologii, pojawiły się plany skomercjalizowania tej technologii w masowej formie.

Kroki w tym kierunku czyni Microsoft, który zachwycił nas swoimi goglami Hololens, ale być może sporą rolę odegra Meta. Gogle Meta 2 dla rzeczywistości rozszerzonej są już dostępne w przedsprzedaży w wersji deweloperskiej, w cenie 949 dolarów (ponad trzy razy niższej niż w przypadku Microsoft Hololens, który niedawno również wszedł do przedsprzedaży w wersji deweloperskiej). Producent zapowiada dostawy w drugiej połowie 2016 roku.

Najważniejsze cechy Meta 2 to:

  • 90-stopniowe pole widzenia (przekątna)
  • rozdzielczość wyświetlacza 2560 x 1440 pikseli (20 pikseli na jeden stopień pola widzenia)
  • nie przesłania pola widzenia gdy nieaktywny
  • można go używać z okularami
  • dysponuje wbudowaną kamerą 720p
  • 4 głośniki
  • wbudowana regulacja jasności i głośności
  • czujniki reagujące na ruch dłoni i zmianę orientacji gogli
  • połączenie za pomocą przewodu HDMI v1.4b
  • wymaga do pracy komputera (Windows 8/10 i w przyszłości Mac OS X)

Meta 2 to oczywiście nie tylko technologia wyświetlania obrazu, który łączy się z obrazem naszego świata. To także wykorzystujące neurobiologię technologie interakcji z użytkownikiem, które mają zapewnić jak najbardziej komfortowe dla naszych zmysłów przenikanie się świata komputerowego i rzeczywistego.

Źródło: Meta Company

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kenjiro
    0
    Kogo Microsoft zachwycił, kogo? Aj waj...
    • avatar
      wdowa94321
      0
      Wyglądają strasznie topornie, ale to jest mniej więcej to, co miałem w swojej głowie słysząc "rzeczywistość rozszerzona"... No może oprócz inwigilującej kamery na froncie "gogli"

      Witaj!

      Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
      Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

      Połącz konto już teraz.

      Zaloguj przez 1Login