Polskie firmy mogą już korzystać na zasadach abonamentowych z usług Microsoft oferowanych w chmurze obliczeniowej (cloud computing). Obecnie oferta obejmuje Business Productivity Online Standard Suit (BPOS), składającą się z czterech programów w wersji online.
Od 12 kwietnia są to aplikacje Exchange, SharePoint, Live Meeting oraz Office Communications. Oznacza, to że od teraz cała lub część infrastruktury informatycznej firmy może być zamknięta w "chmurze" hostowanej przez Microsoft i dostępna online. W takim przypadku firma ponosi jedynie koszt związany z użytkowaniem wybranych przez siebie aplikacji.
Zdaniem Microsoft, korzystając z usług BPOS firma ma zapewnić wszystkim swoim pracownikom stały dostęp do najważniejszych narzędzi komunikacyjnych, co pozwala skrócić czas przygotowania, wysłania i odebrania informacji.
- BPOS to pierwszy zestaw produktów wchodzący w skład Microsoft Online Services – powiedział Radosław Ochotny z polskiego oddziału firmy Microsoft, odpowiedzialny za rozwój platformy BPOS w Polsce. – Całość ujęta w strategię Software-plus-Services będzie miało znaczny wpływ na podniesienie produktywności w miejscu pracy, ponieważ daje natychmiastowy dostęp do wszystkich informacji oraz funkcji z dowolnego urządzenia i to bez względu na jego lokalizację - dodał.
Polska "chmura" Microsoft obejmuje cztery produkty oferujące następujące funkcje:
1. Exchange Online
- Standardowa skrzynka pocztowa o pojemności 1 GB;
- Poczta e-mail, udostępniany kalendarz, zadania i kontakty;
- Filtrowanie spamu i ochrona antywirusowa dzięki usłudze Exchange Hosted Filtering;
- Push e-mail w telefonach komórkowych pracujących w systemie Windows Mobile 6 lub wyższym.
2. SharePoint Online:
- Portal, funkcje współpracy, zarządzanie zawartością, przeszukiwanie witryny, funkcjonalność formularzy;
- Pojedyncza lokalizacja do udostępniania dokumentów, kontaktów, kalendarzy i zadań;
- Dostęp w trybie offline do dokumentów udostępnianych przez Outlook;
- Zbiorczy widok kalendarzy i zadań na wielu listach i witrynach;
- Szablony bloga, publikowanie artykułów, komentarze użytkowników i generowanie kanałów RSS.
3. Live Meeting:
- Obsługa klienta sieci Web, zapewniająca większą elastyczność zdalnym użytkownikom;
- Interaktywne narzędzia do udostępniania aplikacji i pulpitu oraz do obsługi tablicy;
- Przełączanie wideo na aktywnego uczestnika, transmisja wideo i połączenia VoIP dla wielu uczestników;
- Prezentacje multimedialne, wideokonferencje, nagrywanie w wysokiej jakości i obsługa kamery internetowej;
- Zarządzanie szkoleniami i konferencjami, rejestracja uczestników spotkań i zajęć oraz wirtualne pokoje na czas przerwy.
4. Office Communications Online:
- Komunikacja błyskawiczna 1:1 lub 1 do wielu z rozmowami tekstowymi i transferem plików;
- Funkcja obecności, pozwalająca sprawdzić dostępność innych użytkowników w sieci;
- Obsługa różnych typów urządzeń – komputery, przeglądarki i telefony komórkowe.
Szybsze wdrażanie usług mniejszym kosztem
Usługi te są dostępne zdalnie ze wszystkich komputerów nimi objętych. Umieszczenie tych programów w chmurze powoduje, że po stronie użytkowników usługi nie ma potrzeby ich zakupu, instalowania oraz szkolenia personelu. Jedyny koszt to abonament dostępu do chmury, o którego wysokości decyduje ilość stanowisk oraz subskrybowanych usług.
Precyzyjny dobór oczekiwanych usług
Wdrażając BPOS użytkownik decyduje, które usługi mają być dostarczane z chmury, a jakie zainstalowane lokalnie. Zapewnia to firmie dużą elastyczność i pozwala na szybkie i łatwe udostępnienie pracownikom nowych aplikacji pomagających im w codziennym wykonywaniu obowiązków. Sieć centrów danych Microsoft gwarantuje stały dostęp do usług mających krytyczne znaczenie dla działalności firm oraz zapewnia całkowitą ochronę sieci oraz przechowywanych w niej informacji.
Wykupując dostęp do BPOS, firma nie traci kontroli nad używaną infrastrukturą. Pracownicy IT nadal nadzorują usługi udostępniane użytkownikom końcowym poprzez jednolity panel administracyjny. Dodanie dostępu lub jego ograniczenie jest kwestią wydania jednego polecenia.
Awarie i problemy?
Każdorazowo Microsoft gwarantuje finansowo w umowie poziom bezawaryjnego dostępu do zasobów chmury. Wskaźnik bezawaryjnego działania usług online prowadzonych przez Microsoft wynosi 99,9 procent.
Źródło: microsoft.com/online
Komentarze
1