Mikro i małe firmy często nie zaznaczają swojej obecności w internecie
Mimo świadomości tego, jaką przewagę w biznesie daje internet, wciąż wiele małych firm nie posiada własnej strony WWW lub adresu e-mail.
Posiadanie strony WWW to dziś jedno z podstawowych wymogów, które spełnić musi firma jeśli chce być konkurencyjna na rynku. Obecność w internecie pozwala dotrzeć do odbiorców oraz zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa. Dlatego dziwi fakt, że ciągle w grupie mikro i małych firm co piąta nie posiada swojej strony, a jedna czwarta z nich nawet adresu e-mail we własnej domenie.
Jak wynika z raportu „Mikro i małe firmy w internecie 2015” przygotowanego przez nazwa.pl, podstawowe bariery dla przedsiębiorców przy wdrażaniu strony WWW to czas i koszty z tym związane. Ponad 20 proc. respondentów nie posiada strony WWW, co połowa z nich tłumaczy brakiem czasu, a 37 proc. zbyt wysokim kosztem przygotowania takiej strony. Jedna trzecia respondentów przyznała również, że problemem jest tu brak niezbędnej wiedzy.
Podejście do tematu firmowej strony internetowej zmienia się wraz z wiekiem przedsiębiorców. Świadomość korzyści idących w parze ze stroną WWW jest większa w grupie wiekowej do 40 lat, co potwierdza fakt, że 90 proc. przedsiębiorców w tym wieku posiada własną stronę. Z kolei, w grupie wiekowej między 41 a 60 rokiem życia, jedna czwarta przedsiębiorców nie ma firmowej strony internetowej.
Nieco dziwić może powszechna świadomość zalet firmowych stron internetowych (70 %), która nie przekłada się na wysiłek związany z ich zakładaniem. Zdaniem respondentów strona WWW zwiększa wiarygodność firmy (63 %), pozwala dotrzeć do większej grupy klientów (54 %) oraz zwiększyć zyski (36 %).
Co zaś mogłoby przekonać uczestników badania, by założyli firmową stronę WWW? Prawie połowa respondentów (48 %) wskazała, że zachętą byłaby niska cena. 39 proc. uznało, że możliwość skorzystania z gotowych rozwiązań, a 38 proc. ankietowanych zdecydowałoby się założyć stronę, gdyby ktoś wykonał za nich wszystkie związane z tym prace.
Podobnie przedstawia się sytuacja poczty e-mail w firmowej domenie. Zdaniem ankietowanych poczta elektroniczna również zwiększa wiarygodność firmy (69 proc.), usprawnia komunikację (65 %) i jest pewnym standardem dla firm (65 %). Większość, bo aż 72 proc. ankietowanych posiada firmową pocztę we własnej domenie, a współczynnik wykorzystania takich kont pocztowych rośnie wprost proporcjonalnie do rozrastania się przedsiębiorstwa.
Jak zauważa Aleksandra Strzelecka-Jaroszek, menedżer produktu w nazwa.pl - Warto pamiętać, że domena internetowa to indywidualny adres biznesu w sieci, który efektywnie zwiększa wiarygodność prowadzonego przedsięwzięcia oraz wpływa na zaufanie klientów […]. Równie istotna jest firmowa poczta e-mail w takiej domenie, która staje się standardem profesjonalnego funkcjonowania na rynku, buduje zaufanie klientów i zwiększa zyski.
Źródło: Nazwa.pl
Komentarze
1