Nadchodzi wymiana reklam na treści sponsorowane?
W lutym informowaliśmy, że Mozilla planuje wprowadzić odporną na blokowanie emisję reklam na stronie startowej Firefoxa. W ostatnich dniach pojawiło się oficjalne oświadczenie, w którym Mozilla wycofuje się z projektu, uzasadniając swoją decyzję informacją zwrotną od użytkowników, którzy bardzo negatywnie odnieśli się do tego pomysłu.
Wiele osób z naszej społeczności miało trudności z tą decyzją i wyraziła obawy, że zamienimy Firefoxa w zbiór logotypów sprzedawanych tym, którzy dadzą nam najwięcej pieniędzy, bez kontroli ze strony użytkownika i bez realnej dla niego korzyści. Nie tym się zajmujemy w Mozilli – oświadczył Johnathan Nightingale, wiceprezes działu Firefoxa w Mozilli.
Nightingale potwierdził jednocześnie, że Mozilla nadal będzie pracować nad widokiem nowej karty w przeglądarce. Prace te mają obejmować między innymi prezentowanie „użytecznych witryn, jako propozycje dla użytkowników”. Zaznaczył jednak, że witryny nie będą materiałami kupionymi od reklamodawców. Czyżby zamiast reklam miały pojawić się treści sponsorowane?
Źródło: Mozilla
Komentarze
18https://adblockplus.org/en/elemhidehelper
To pozwoli wam w szybki i prosty sposób schować ten marudzący komunikat na benchmarku mówiący o wyłączeniu adblocka.
Wszystko w granicach rozsądku. Nawet na benchmarku są reklamy, jednak tą stronę da się przeglądać bez dodatków. W niektóre miejsca w internecie lepiej się nie zapuszczać bez dodatków, bo nie da się funkcjonować na stronie.