MSI wprowadza monitor wspomagany sztuczną inteligencją. Czy to już oszustwo?
MSI MEG 321URX QD-OLED to pierwszy monitor do gier, który korzysta z innowacyjnych funkcji bazujących na sztucznej inteligencji. Gracze mogą liczyć na ułatwienia w rozgrywce, ale przeciwnicy mogą zarzucać oszukiwanie.
Dobry monitor dla graczy powinien oferować odpowiednie parametry, które ułatwią rozgrywkę. Mowa tutaj przede wszystkim o dobrej, szybkiej matrycy. Firma MSI proponuje jednak coś więcej – podczas targów Computex 2024 producent zaprezentował pierwszy na świecie monitor do gier wspomagany sztuczną inteligencją.
MSI MEG 321URX QD-OLED – monitor wspomagany AI
Model MSI MPG 321URX QD-OLED został wyposażony w 31,5-calową matrycę QD-OLED o rozdzielczości UHD (3840 x 2160 px). Zastosowany panel charakteryzuje się bardzo szybką pracą - matryca zapewnia odświeżanie 240 Hz, a do tego oferuje czas reakcji na poziomie zaledwie 0,03 ms (GtG).
Producent kusi też bogatym zestawem złączy. Do dyspozycji oddano dwa wejścia HDMI 2.1, jedno wejście DisplayPort 2.1, a także złącze USB typ C (z obsługą PD 98 W), dwa zwykłe porty USB 2.0 i złącze słuchawkowe.
Model MSI MEG 321URX QD-OLED (chodzi o wersję z serii MEG, bo w sprzedaży dostępne są także podobne modele z serii MAG i MPG) wyróżnia się technologią A.I. SkySight, która ułatwia rozgrywkę dzięki sztucznej inteligencji – wskazuje ona lokalizacje wrogów, nawet jeśli nie ma ich na ekranie. Nowa funkcja jak na razie działa tylko w grze League of Legends, ale producent w przyszłości planuje dodać obsługę kolejnych tytułów (m.in. Counter-Strike 2).
Wprowadzenie funkcji bazujących na sztucznej inteligencji to kontrowersyjne rozwiązanie. Technologia A.I. SkySight ma ułatwić rozgrywkę, dając przewagę nad przeciwnikiem, ale z drugiej strony może być odebrana jako nielegalna próba oszustwa. Dajcie znać, co myślicie o takim rozwiązaniu.
Źródło: MSI, Tom's Hardware
Komentarze
14Mega.
Kiedyś były celowniki do ustawienia w grach bez celownika (snajperka w CS, mega ułatwiała). A jeszcze wcześniej przyklejało się kropkę papierową na monitorze... a teraz AI za nas wszystko zrobi...
Po co skupiac sie gdzie sa wrogowie, po co wyostrzać zmysly i taktyki... AI gra za nas...
W przypadku CoDa/CSa - bezwzględnie cheat.
Komu to potrzebne ?
Używanie takich rozwiązań powinno być traktowanie jak doping w sporcie.