MWC 2013: MasterCard MasterPass łączy wszystkie metody płatności w jednej usludze
W stacjonarnych sklepach usługa MasterCard MasterPass będzie obsługiwać technologię NFC, kody QR, tagi i urządzenia mobilne.
Firma MasterCard poinformowała podczas targów MWC 2013 o wprowadzeniu nowej usługi MasterPass.
MasterCard MasterPass to usługa umożliwiająca dokonywanie zakupów w sklepach stacjonarnych oraz internetowych korzystając z dowolnej karty płatniczej lub aktywowanego urządzenia. Jest ona efektem ewolucji PayPass Wallet, które pojawiło się wiosną ubiegłego roku.
Pakiet MasterPass ma nie tylko ułatwić proces klientom, ale także sprzedawcom – ujednolicenie metod akceptacji płatności elektronicznej. W stacjonarnych sklepach usługa będzie obsługiwać technologię NFC, kody QR, tagi i urządzenia mobilne. W internetowych natomiast ułatwić ma realizację płatności poprzez eliminację konieczności wprowadzania szczegółowych informacji podczas każdej transakcji.
„Każde urządzenie staje się narzędziem do zakupów”, mówi Ed McLaughlin, szef nowych płatności w MasterCard. „MasterPass łączy wszystkie metody płatności, od tradycyjnych kart plastikowych po elektroniczne portfele, dając klientom możliwość płacenia w dowolnym miejscu i upraszczając cały proces”.
„Najskuteczniejszy produkt płatniczy nowej generacji obejmie swoim zasięgiem szerszy zakres interesariuszy, umożliwiając im kształtowanie doświadczeń użytkownika zgodnie ze swoimi potrzebami biznesowymi i stale zmieniającą się dynamiką branży. MasterPass odpowiada tym samym na typowe dla współczesności pragnienie uniwersalności, jednocześnie wykorzystując potencjał, jaki może zaoferować tylko sieć globalna”, stwierdziła Patricia Hewitt, dyrektor departamentu kart debetowych, Mercator Advisory Group.
Usługa MasterPass zadebiutuje już pod koniec marca – początkowo w Australii i Kanadzie. Kilka miesięcy później z usługi będą mogli skorzystać klienci ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Do końca roku dostępność MasterPass zostanie rozszerzona o kolejne rynki. Niestety nie wiadomo jeszcze kiedy usługa trafi na polski rynek.
Źródło: MasterCard, Engadget, TheVerge, ReadWrite
Komentarze
3