Wielka Brytania stała się pierwszym krajem, w którym reklamodawcy wydali więcej pieniędzy na reklamy online niż na emitowane w telewizji.
Z raportu opracowanego przez Internet Advertising Bureau (IAB) wynika, że przez pierwsze pół roku reklamodawcy zdołali wydać już 1,75 miliarda funtów na reklamy internetowe. To o 4,6% więcej niż w ubiegłym roku.
Obecnie 23,5% pieniędzy reklamodawców powędrowało na ogłoszenia online - oczywiście w samej Wielkiej Brytanii. Reklamy emitowane w telewizji pochłonęły 21,9% marketingowego budżetu.
Pomimo sukcesu, IAB uważa, że jest jeszcze miejsce na wzrost. - Możemy jeszcze zobaczyć wzrost do poziomu 30%, a na reklamy online firmy mogą wydać łącznie 4 lub nawet 5 miliardów funtów każdego roku - powiedział dyrektor AIB Guy Phillipson.
Dla przypomnienia, w 1998 r., kiedy IAB opracowywało pierwsze badania, na reklamy online przeznaczono zaledwie 19,4 miliona funtów. Rynek reklam internetowych rozwija się w zatrważającym tempie.
Źródło: PC Pro.co.uk
Komentarze
3Na szczęście są takie narzędzia jak Adblock, dzięki którym możemy z tym walczyć :)
Najgorszy byl Onet.pl
Niech sobie wydaja pieniadze...;)