Wygląda na to, że właściciele smartfonów nie wyobrażają sobie braku Facebooka i YouTube'a.
Z urządzeń mobilnych korzysta obecnie zdecydowana większość z nas. Nie jest przy tym tajemnicą, że nie zdałyby się one na wiele bez dodatkowych aplikacji. Ich liczba jest naprawdę ogromna, ale które cieszą się największą popularnością? Mamy odpowiedź, przynajmniej częściową.
Nielsen przygotował ranking najpopularniejszych aplikacji mobilnych 2016 roku. Dane zebrane zostały wśród mieszkańców USA, niemniej i tak daje nam to pewne wyobrażenie i wskazanie na obecne trendy.
Trudno mówić o większym zaskoczeniu, ponieważ na pierwszym miejscu zestawienia uplasowała się aplikacja portalu Facebook ze średnio 146 milionami użytkowników miesięcznie. Jakby tego było mało, następna pozycja przypadła dla Facebook Messengera - 129 milionów użytkowników miesięcznie. Podium zamyka YouTube, a prócz niego barierę 100 milionów przekroczyły jeszcze aplikacje Google Maps i Google Search. Warto zwrócić wagę na Instagram oraz Amazon App, które względem roku 2015 zanotowały największy skok popularności.
Nielsen podało również dane dotyczące systemów operacyjnych. Mieszkańcy USA korzystają głównie z platformy Google Android, ale udziały Apple iOS są na tamtejszym tynku również bardzo duże. Nie można powiedzieć tego o mobilnych okienkach czy Blackberry OS.
Źródło: Nielsen, Marketing Land
Komentarze
9Moim zdaniem, takie posumowanie nie ma sensu...
Dlaczego?
YouTube, Google Maps, Google Search, Google Play oraz Gmail są zainstalowane domyślnie i w większości przypadków, nie można ich usunąć.
Dodatkowo, wraz z jedną aktualizacji Sony próbowało wcisnąć mi aplikację Amazona. Z wyjątkiem Instagrama, to wygląda na ranking typu: Co producenci smartfonów najczęściej pakują nam do pudełka.