Google na bazie swoich danych (choć nieco wybiórczych) sporządziło ranking 1000 najczęściej odwiedzanych stron w sieci.
Pierwsze miejsce przypadło Facebookowi, który całkowicie zdeklasował konkurencję. Bardzo mocne jest również Yahoo!, natomiast trzecie miejsce wyszukiwarki live.com to już wyraźnie mniejsza popularność niż w przypadku dwóch pierwszych witryn. Dalej jest m.in. Wikipedia, chińskie Baidu, Bing, Twitter czy Amazon. Pełen ranking znajdziecie pod tym adresem.
Zważywszy na to, że na całym świecie kilkadziesiąt milionów osób posługuje się językiem polskim (co wcale nie jest złym wynikiem), zaś polski przemysł internetowy rozwija się wcale nie gorzej niż na zachodzie (a momentami nawet lepiej), również rodzime witryny zajęły dobre pozycje w powyższym rankingu.
Najmocniejszy okazał się Onet, który zajął miejsce 233, ale jego walka z Naszą Klasą (238.) wciąż jest bardzo zacięta - zwłaszcza, że to portal społecznościowy notuje więcej odsłon. Wirtualna Polska z 263. lokatą również nie ma powodu do wstydu, natomiast wynik Allegro - 317. - to pierwsza i jedyna nadwiślańska strona w zestawieniu, która nie publikuje reklam.
Dalej m.in. 476. miejsce zajęła Interia, a 510 jest gazeta.pl, która jednak nie ma powodu do zmartwień, zważywszy na to, że jeszcze kilka lat temu było jej znacznie bliżej do popularności o2.pl. Na 618. pozycji znajduje się największa niespodzianka w zestawieniu - xorg.pl, za którą stoi grupa Gery.pl, 679 jest Wrzuta, a 729 Gemius.
Zestawienie skupia się na pojedyńczych stronach, a nie tzw. grupach wydawniczych (wśród których na polskim rynku jest wielu silnych graczy, np. wspomniana już Grupa o2, wydawca wielu popularnych serwisów, np. Pudelek.pl), niemniej i tak pozwala z optymizmem spojrzeć na stan rodzimego rynku internetowego, który "liczbowo rzecz ujmując" liczy się na świecie.
Źródło: Google
Komentarze
5zdejmują te różowe okulary! ;)
9 pozycji 1000... może nie beznadziejnie, ale jest źle