• benchmark.pl
  • Mobile
  • Kto ma najszybszą sieć mobilną w Polsce? Ministerstwo Cyfryzacji zleciło badania
Mobile

Kto ma najszybszą sieć mobilną w Polsce? Ministerstwo Cyfryzacji zleciło badania

przeczytasz w 1 min.

9 października Ministerstwo Cyfryzacji i Instytut Łączności podsumowały testy jakości sieci komórkowych. Badania, które kosztowały blisko 400 tysięcy, miały pokazać stan dostępności usług mobilnych w Polsce.

Program pomiarów jakości polskich sieci mobilnych ma składać się z dwóch etapów. Pierwszy, który właśnie zakończono, obejmował całe terytorium Polski. W ramach tego etapu zbadano sieci czterech największych operatorów komórkowych: Orange, Play, T-Mobile i Plusa. Pomiary przeprowadzono w sześciu miastach każdego z województw, a także wzdłuż 2700 kilometrów linii kolejowych i na 7300 kilometrach dróg.

W drugim etapie planowane są bardziej szczegółowe pomiary dla każdego z województw.

Kto ma najszybszą sieć mobilną w Polsce?

Jak twierdzi Ministerstwo, przewagę w zakresie prędkości pobierania danych ma Polkomtel (operator Plusa). Ta przewaga jest widoczna w większości miejscowości, które zostały objęte pomiarami.

W jaki sposób przeprowadzono badania?

Urzędnicy z Instytutu Łączności korzystali z sieci w taki sposób, jak robi to zwykły użytkownik. Pomiarów dokonywano między innymi podczas jazdy samochodem i podróży pociągiem. Jakość mowy w trakcie połączeń głosowych w sieci bezprzewodowej zbadano za pomocą międzynarodowego standardu POLQA. Wrócono też uwagę na takie kwestie jak dostępność sieci i rodzaj technologii.

Koszty badań

Badanie zleciło Ministerstwo Cyfryzacji. Pomiary kosztowały blisko 400 tysięcy złotych.

źródło: gov.pl

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dexterr
    8
    Ciekawe jaki PiSowski partyjny nominat zgarnął te 400 tys. za tak bezsensowne badanie :)
    • avatar
      pawluto
      5
      Po co zmarnowano 400 tys zł jak są dostępne inne badania i to zadarmo !?!
      Jaki może być tego cel , skoro nie ma ani jednej państwowej firmy telekomunikacyjnej ???
      • avatar
        kazitut
        0
        Z tego co widzę operatorzy "sortują" klientów.
        Na czym to polega ?
        Zależy od cenny " taryfy " którą posiada konsument.
        Wyższa cena, więcej " wodotrysków ", ale stabilniejsze, i pewniejsze połączenie
        Widać to podczas "górki":
        czyli w chwili większej liczby użytkowników zalogowanych do tego samego Nadajnika

        Efekt: następuje redukcja zasięgu, przez zmniejszenie siły sygnału " tańszym " użytkownikom.
        Taki użytkownik widzi tylko, "ping Error"
        w takich godzinach.

        Nie dotyczy to osoby pokroju "przedstawiciel rządu".
        Wtedy faktycznie decyduje jakość infrastruktury.

        Witaj!

        Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
        Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

        Połącz konto już teraz.

        Zaloguj przez 1Login