Smartfony

Naprawa iPhone’a będzie tańsza. Apple luzuje swoje zasady

przeczytasz w 1 min.

Apple po raz kolejny łagodzi swoją politykę dotyczącą napraw. Klienci mogą liczyć na spadki cen.

Koszty naprawy iPhone’a bywają astronomiczne. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest to, że Apple przez lata utrudniał korzystanie z nieoryginalnych lub używanych części, co argumentowane jest troską o prywatność i bezpieczeństwo. Gigant właśnie zapowiedział jednak zmianę swojej polityki. 

iPhone’a naprawisz korzystając z używanych części

Apple informuje, że już tej jesieni "wybrane iPhone’y" będzie można naprawić korzystając z części pochodzących z używanych smartfonów, w tym czujników biometrycznych Face ID i Touch ID. Prace nad przeprojektowaniem urządzeń miały zająć dwa lata. Wszystko po to, by korzystanie z używanych komponentów "nie zagrażało bezpieczeństwu i prywatności użytkowników". 

Producent iPhone’ów chwali przede wszystkim proekologiczne atuty zmiany polityki, ale nie można zapomnieć o zaletach ekonomicznych. Używane części z pewnością będą tańsze od nowych, co powinno się przełożyć na zauważalny spadek cen napraw w niezależnych serwisach. 

Na tym nie koniec. Jeśli ktoś zniszczy swojego iPhone’a do poziomu, w którym naprawa stanie się nieopłacalna, będzie mógł przynajmniej odsprzedać sprawne komponenty. 

Spokojnie - Apple pomyślał także o ewentualnych kradzieżach

Włączenie do obrotu używanych komponentów mogłoby rodzić pokusę masowej kradzieży iPhone’ów z myślą o ich rozbiórce. Na szczęście Apple na "prośbę klientów i funkcjonariuszy organów ścigania" postanowił uczynić kradzieże bezcelowymi. 

Naprawiane iPhone’y będą w stanie wykryć, że użyta część pochodzi ze smartfonu oznaczonego jako skradziony lub zgubiony. Wówczas proces naprawy zostanie zablokowany.  

Na tym nie koniec. Już tej jesieni w ustawieniach systemu iOS będzie można sprawdzić, czy dany egzemplarz iPhone’a został naprawiony z wykorzystaniem używanych części. Niweluje to ryzyko, że nieuczciwy serwisant sprzeda używany komponent jako nowy. To także udogodnienie dla osób kupujący smartfony z drugiej ręki. 

To już kolejny etap łagodzenia polityki naprawczej Apple’a. W 2020 roku firma rozpoczęła współpracę z nieautoryzowanymi serwisami, a w 2022 udostępniła dokumentację i części umożliwiającą przeprowadzenie naprawy iPhone'a samodzielnie

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login