Bankowość w bankomacie jak w oddziale lub komputerze - platforma NCR Connections
Uproszczenie schematu obsługi bankomatów tak by zachęcić jeszcze nie przekonanych do e-bankowości, to cel NCR Connections
W maju pisaliśmy o wizji nowoczesnego bankomatu według NCR i nowych urządzeniach z serii Self Serv 80 Series. Nie upłynęło wiele czasu, a firma tworząca to rozwiązanie donosi o wzbogaceniu oprogramowania, które zarządza działaniem tych urządzeń. Nowa platforma softwareowa Connections pozwoli na tworzenie i aktualizację aplikacji, które zapewnią takie same doświadczenia konsumenta niezależnie od wykorzystywanego urządzenia. Czy to będzie sprzęt mobilny, czy stacjonarny z dostępem online, czy terminal w placówce bankowej lub zwykły bankomat, bo to on jest najważniejszy w wizji NCR.
NCR Connections - co to daje?
Nowe oprogramowanie umożliwi właścicielom bankomatów oferowanie interaktywnych technik sprzedaży i marketingu jak również reklam kierowanych do wybranych grup odbiorców za pośrednictwem ekranu bankomatu. Dzięki Connections banki mogą łatwo zdecydować jakie treści pokazać konkretnemu użytkownikowi, gdzie i o jakiej porze. Mogą personalizować swoje oferty pod kątem konkretnych grup, np. klientów premium lub określonych grup wiekowych, jak również uzależnić ją od lokalizacji czy pory dnia. Poza oferowaniem własnych produktów, za pośrednictwem NCR Connections banki mogą zaproponować klientom usługi pozafinansowe, takie jak ubezpieczenia, bilety komunikacji miejskiej czy karty podarunkowe.
Dzięki NCR Connections klienci banków będą mieli możliwość np. przesłania potwierdzenia transakcji na e-mail, aktualizacji danych kontaktowych, zobaczenia salda czy wykonania przelewów za pośrednictwem bankomatów. Connections oferuje przy tym narzędzia do nawigacji przystosowane do ekranów dotykowych takie jak przewijane listy, przesuwanie dotykowe, zwiększanie lub zmniejszanie obiektów.
NCR Connections - korzyści dla instytucji finansowej
Wojciech Sokół, Account Director z polskiego oddziału NCR podkreśla, że klienci (obecni i potencjalni) pojawiający się z własnej inicjatywy przy bankomatach, stanowią spory potencjał sprzedażowy. Stosowanie nowej platformy programistycznej zapewni konkurencyjne wskaźniki konwersji, przy o wiele niższych kosztach wdrożenia. Jest to konsekwencja znacznie szybszej ścieżki tworzenia oprogramowania niż dotychczas.
Instytucje finansowe otrzymują możliwość budowania ścieżki obsługi klienta za pomocą łatwego w obsłudze kreatora ciągu zdarzeń i zapytań, jak również implementacji oraz modyfikacji nowych produktów i ofert. Platforma zapewnia także łatwość kontroli i raportowania, włącznie z możliwością zbadania historii użycia każdego terminalu.
NCR Connections - korzyści dla klienta
Przypomnimy sobie jak duży jest rynek transakcji bankomatowych w Polsce. W IV kwartale 2016 roku odnotowano blisko 172 miliony samych transakcji wypłat bankomatowych, co daje średnio około 2500 transakcji w pojedynczym urządzeniu w skali miesiąca. Z perspektywy banku (który jest operatorem bankomatu) jest to 2500 okazji miesięcznie do zaproponowania klientom własnych produktów i oferty firm partnerskich oraz przedstawienia klientom innych banków konkurencyjnej oferty.
A na tym nie koniec. Jak podkreśla Wojciech Sokół „rozwiązanie to wychodzi naprzeciw potrzebom klientów przyzwyczajonych do odwiedzania oddziałów bankowych, którzy z różnych powodów nie przekonali się do tej pory do bankowości elektronicznej lub mobilnej, a bankomat jest dla nich od lat jedynym urządzeniem, które może zastąpić człowieka. Koncepcja NCR jest więc naturalnym, kolejnym krokiem w ewolucji bankowości detalicznej w Polsce”.
Źródło: NCR
Komentarze
5