Redaktorzy Polygonu mieli okazję przetestować Need for Speed: Rivals na PC oraz PlayStation 4 i wnioski jakie z tego wypłynęły są dość zaskakujące.
Konsole nowej generacji jeszcze nie pojawiły się w sklepach, nie mieliśmy okazji do zagrania w jakąkolwiek produkcję przeznaczoną na Xboxa One czy PlayStation 4, ale mimo tego część graczy szybko obwieściła, że wszystkie gry najlepiej wyglądać będą i tak na PC. Wygląda na to, że może być nieco inaczej.
Powody do myślenia o wyższości PC daje przede wszystkim specyfikacja nowych konsol, której trudno rywalizować z najwydajniejszymi komputerami. Poza tym potwierdzili to już niektórzy z producentów, czego przykładem chociażby zapowiedź tego, że Battlefield 4 najładniejszy będzie właśnie na PC.
Okazuje się jednak, że nie powinno być to regułą. Redaktorzy serwisu Polygon mieli okazję do przetestowania Need for Speed: Rivals w wersji na PC oraz konsolę PlayStation 4 i wnioski jakie z tego wypłynęły są dość zaskakujące.
"Spędziliśmy trochę czasu z grą w wersji na PC oraz PlayStation 4. Rozpoczynając od tej pierwszej i później przełączając się na PlayStation 4 byliśmy zaskoczeni, że gra wyglądała jeszcze bardziej imponująco niż jej odpowiednik z PC. Mogła pochwalić się lepszą jakością tekstur i lepszym oświetleniem. Trzeba jednak przyznać, że charakteryzuje się ona jednocześnie większą ilością drobnych błędów."
Zostawiając już rozważania na temat tego, która wersja gry wyglądać będzie najlepiej, warto poświęcić chwilę na zapoznanie się z nowym zwiastunem Need for Speed: Rivals. Tym razem na tapetę wzięto jedną z nowości w tegorocznej odsłonie cyklu - system All Drive, dzięki któremu zacierać mają się granice pomiędzy trybem dla pojedynczego gracza a rozgrywką wieloosobową.
Gra Need for Speed: Rivals dostępna będzie na PC, a także na konsolach PlayStation 3, Xbox 360 oraz PlayStation 4 i Xbox One. Premiera już 19 listopada.
Źródło: gamerevolution, youtube
Komentarze
111PS4: 1.84 TeraFLOPS
7970: 4 TeraFLOPS
Titan: 4.8 TeraFLOPS
R9 290X: 5 TeraFLOPS
I nastała taka niezręczna cisza...
Jeśli grafika na PS4 jest lepsza, wtedy gra jest zoptymalizowana pod konsolę. Nie ma powodu, żeby słabsza maszyna wyświetlała lepszą grafikę. Biorąc pod uwagę fakt, że platforma nowych konsol jest podobna do pc, takie działanie można nazwać cheating.
Pozatym, jakos mnie gra z ostrymi widelkami na 30fps nie kreci... Nie wazne jak dobry komp to i tak nie bedzie uczucia plynnosci.
Zrobiliśmy grę która z na PC-cie zwanym PS4 (X86-64 + Radeon) będzie wyglądała lepiej niż wersja na innych konfiguracjach PC, nawet tych 5 razy mocniejszych pod każdym względem.
Wielkość rynku gamming-owego konsol tłumaczy starania optymalizacyjne.
Fanom tego tytułu pozostaje nadzieja że ktoś poświeci 2 godzinki i zaaplikuje ten kawałek kodu w wersji na wszystkie PeCety.
pozdro dla graczy nie ważne na czym gracie!
Forza 4 wyglada i co wazne daje wiecej radosci niz kilka NFSow razem wzietych
a co do grafiki, to porownanie konsoli do peceta ma sie jak samochodu do motoru, podobne ale mimo wszystko inna bajka
konsola zawsze bedzie slabsza, ale zawsze bedzie nadrabiac tym, ze nie ogranicza jej system, jest dopracowana, a i producenci maja latwiej bo tworza na jedna konfiguracje, a nie na setki
porownac to mozna jesli sie zbuduje kompa za takie pieniadze co konsola, badz o podobnych parametrach, jaki sens porownywac grafike z ps4 do pieca wartego np. 4tys
Nic praktycznie nie wiadomo a oficjalnie nikt z obozu sony nie wypowiedzial sie na ten temat, a gdyby gra faktycznie miala lepiej wygladac na ps4 niz na pc to pewnie juz by trąbili wszedzie o tym.
Porownac bedzie mozna finalny produkt na obu platformach, i mysle ze bedzie prezentowal sie bardzo podobnie.
Modlcie sie by nie zrobili blokady na 30fps, co w przypadku konsoli da sie przezyc, ale na PC juz nie. No chbya ze gracie na PC podlaczonym do tv z motionflow lub innym wynalazkiem.
Po za jak ktoś już zauważył łatwiej jest optymalizować gry pod konsole ponieważ jest to jednolity sprzęt. Wystarczy przetestować raz i każdy będzie miał takie same efekty - mniej pracy, mniejszy nakład finansowy - większy zysk.
Po pewnym czasie, kiedy konsole już nie będą mogły prezentować takiej jakości co PC wtedy producenci gier przestawią się na graczy PC aż do kolejnej generacji konsol.
1. tzw analisci z banków. oni maja interes kliejentów na straty przygotować.
2. NVDA/ nie dostarcza juz elementy do konsol, a w ostatnim trimestrze, AMD nie stracił dalszego udziału na rynku GPU...
2. Intel , wybierając konsole, nie wybiera się silny PC ( szczegolnie te mobione do grania)i oni tam tracą...i to poważnie, trudno bedzie szefa przekonac, ze do pisania raportów w docx potrzebny jest conalmniej i7 i ekran conajmniej fullHD..i tez to,że softwerysci zaczną się w koncu na dobrym wykorzystywaniu conajmniej 4 rdzeni skupiać..
3. Rózni Qcomm i ich wspólnicy, którzy pojawienie się prawdziwych 8 rdzeniowych CPU gotąco krytykowali, ...
4. Apple w krytywaniu innych żadnego interesu nie ma, bo gdyby jakis iGame zrobił, to by conajmniej 40 milionów sztuk w ciagu 3 miesiecy sprzedał...
Skoro PS4 jest takie ''potężne'' to dlaczego gra będzie działać w marnych 30 fps! Jestem przekonany że po premierze się okaże że gra w wersji na nowe konsole działa w rozdzielczości 1600x900 i jestr tylko upscalowana do Full HD!
Sony to firma, która zawsze świadomie kłamała o mocy swoich konsol! PS2 była słabsza od Dreamcasta, który wyszedł dwa lata wcześniej! PS3 była słabsza od Xboxa 360! I teraz mimo że Xone na pierwszy rzut oka jest słabszy, to ma jedną dużą przewagę! Directx 11.2! O którym Sony może tylko pomarzyć!
1. Spróbujcie odpalić Uncharted 2 na pececie z 256 MB (!) RAM i kartą pokroju nvidia 7900
2. w tej chwili ps4 ma 8 GB ram DDR5 (uwaga: 5), w pecetach standard to 4-6 GB DDR3