Filmy / seriale / VOD

Netflix z reklamami ma branie. Liczby mówią wszystko

przeczytasz w 1 min.

Niegdyś wizytówką Netfliksa był brak reklam, jednak sytuacja zaczęła się zmieniać, gdy platforma streamingowa wdrożyła tańszą opcję abonamentu z rzeczonymi reklamami. Ta cieszy się dużą popularnością, na co wskazują liczby.

Abonament z reklamami na Netflix okazał się strzałem w dziesiątkę. Dwa lata po wprowadzeniu planu z reklamami streamingowy gigant odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania tą usługą. Liczby mówią wszystko – użytkownikom najwyraźniej nie przeszkadza taka forma subskrypcji.

Netflix z reklamami: ilu użytkowników korzysta?

Plan z reklamami przyciąga obecnie 70 milionów użytkowników miesięcznie. Ponad 50 proc. nowych subskrybentów w 12 krajach obsługujących Netflix z reklamami wybiera właśnie tę tańszą ofertę.

Netflix początkowo korzystał z technologii reklamowej Microsoftu, ale w przyszłym roku zamierza globalnie wprowadzić własne rozwiązania w tym zakresie. Kanada już teraz działa wyłącznie na wewnętrznej platformie firmy, co pokazuje kierunek rozwoju technologicznego przedsiębiorstwa.

Korzyści są oczywiste

Wprowadzenie reklam przynosi korzyści zarówno dla Netflixa, jak i jego klientów. Dla firmy stanowi to dodatkowe źródło dochodu, przy czym średni przychód na użytkownika w planie z reklamami jest wyższy niż w droższych opcjach bez reklam. Użytkownicy natomiast oszczędzają na abonamencie, co jest szczególnie atrakcyjne w obliczu nadchodzących premier.

Analitycy z Evercore ISI przewidują, że obecne tempo wzrostu planu reklamowego pozwoli Netflixowi podwoić przychody z reklam do 2025 roku. Według IndieWire, przychody z reklam w przyszłym roku mogą przekroczyć 3 miliardy dolarów, stanowiąc 10 proc. całkowitych dochodów firmy w 2026 roku.

Źródło: IndieWire

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dragonik
    8
    Jeśli są reklamy to powinno się móc oglądać za darmo a nie jeszcze płacić za to.
    • avatar
      Lukasxxz
      7
      Za to należy się Nobel z ekonomii. Sprawić aby ludzie jeszcze płacili za oglądanie reklam.
      • avatar
        antytalent
        4
        Ależ przeszkadza, po prostu chcą żeby było taniej. Ale to niewiele pomoże bo cena i tak stale idzie w górę.
        • avatar
          Wasek
          1
          @Dragonik @Lukasxxz Zupełnie jakby to było coś nowego. Ludzie oglądają telewizję, w której jest mnóstwo reklam a wcale to nie jest za darmo. Abonament RTV + abonament u dostawcy telewizji, a w tym mnóstwo reklam.
          • avatar
            PIRAT_PL
            1
            Mimo faktu że na pewno reklamy jako 10% udział w dochodach firmy odciążą abonamenty użytkownika końcowego pytanie na jak długo. Coś czuję że podwyżki planów i tak polecą nawet tego z reklamami co w dłuższej perspektywie będzie się nieco mijało z celem. Na początku fajnie bo kosztem poświęcenia chwili na reklamę mamy tańszy abonament. Jednak nie zdziwię się jak za rok czy dwa cena abonamentu z reklamami wskoczy do poziomu obecnego bez reklam :/
            Co więcej uważam że lepszym pomysłem byłaby zgoda na wyświetlanie reklam na dany cykl rozliczeniowy co rabatowałoby KAŻDY abonament netflixa a nie tylko ten 1 dostępny.
            • avatar
              ECRYGIGS
              1
              Najlepsze jest to, że mimo subskrypcji wersji premium bez reklam, to platformy takie jak Prime Video czy SkyShowtime wyświetlają się na początku reklamy filmów. Nie ważne np., czy jest to reklama filmów z danej platformy czy czego innego jest to reklama, której nie można nieraz pominąć.

              Witaj!

              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

              Połącz konto już teraz.

              Zaloguj przez 1Login