• benchmark.pl
  • Gry
  • Niecodzienny zakaz publikacji recenzji Tomb Raider Underworld
Gry

Niecodzienny zakaz publikacji recenzji Tomb Raider Underworld

przeczytasz w 1 min.

Parę dni temu miała miejsce amerykańska premiera najnowszej odsłony przygód Lary Croft w grze Tomb Raider Underworld. Wszelkie pojawiające się wcześniej zapowiedzi wskazywały na potecjalny hit, grę, którą każdy fan powinien mieć w swojej kolekcji. Niestety, wszystko wskazuje na to, że coś znów poszło nie tak. Średnia ocen pierwszych recenzji ukazujących się od dwóch dni w Internecie to zaledwnie 7/10.

Tymczasem jak donosi serwis videogaming247.com angielski oddział firmy Eidos  „poprosił” brytyjskie serwisy internetowe, aby nie publikowały przed najbliższym poniedziałkiem recenzji nowego Tomb Raider’a,  w których gra otrzymuje notę niższą niż 8/10. Jak dowiedzieli się redaktorzy tegoż serwisu zabieg ten ma na celu podwyższenie ogólnej oceny gry  na stronach Metacritic. Zdaniem brand manager’a z centrali firmy Eidos w USA podjęte działania  mają zapobiec ewentualnemu spadkowi sprzedaży opisywanej produkcji. I choć nie wiadomo czy cała sprawa dotyczy jedynie rynku angielskiego czy też całej Europy przypadek ten pokazuje jakie zagrożenia dla nas graczy stanowi "ręczne sterowanie" ocenami gier w internecie. Czy jest to aż tak potrzebne? Dobra gra powinna bronić się sama.

W Polsce Tomb Raider Underworld pojawi się staraniem firmy Cenega Poland dokładnie za tydzień tj. 28 listopada.
 

Komentarze

20
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    _nick_
    0
    Jeśli jakiś serwis się temu przychylił to już nigdy bym na taki serwis nie wszedł.
    • avatar
      Darkeners
      0
      Wiesz generalnie może być też tak, że ma wyjść odrazu Patch, ale uczciwość dziennikarska wymagałaby sprostowanie tego.

      Generalnie moim zdaniem to dobry sposob do walki z piractwem...wypuszczanie gry, ktora wymaga spaczowania, ponieważ często patche nie działają z crakami.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        chamstwo - wydają coś przeciętnego i jeszcze starają się to przykryć, podwójna porażka firmy.

        jest to po prostu nieuczciwa reklama, która jest zakazana.
        • avatar
          erte0
          0
          Obrzydliwa manipulacja ze strony EIDOS. Kiedyś mówiło się "telewizja kłamie", teraz trzeba dodać do tego niektóre portale internetowe. A potem co? Cały internet... Zgroza!
          • avatar
            Fiona
            0
            Normalne to jest niestety...
            ( o ile patologia jest normalna )
            Zrobili bubla, seria Tomb Raider to kultowa seria, czyli pierwszego dnia sprzedaży będą mieli potężne zyski.
            Masa ludzi pobiegnie do sklepów żeby kupić, żeby zagrać jako pierwsi... Żeby podyskutować w sieci o grze, itd., itd.
            Żeby być cool...
            A jak recencje będą niskie to ludziom włączy się zdrowy rozsądek i poczekają przed zakupem na opinie innych, może na demo (a propo coraz więcej gier nie ma dem - czyżby dlatego, że są denne ???)

            I firma straci potężne, naprawdę potężne pieniądze.

            proste - proste

            A że tajemnicą poliszynera jest iż wielkie koncerny sponsorują wyjazdy na różne pokazy i inne wziątka dla opiniotwórczych ludzi z branży, to wiele portali ulegnie.

            Jednym zdaniem:

            Taki jest ten świat ;P
            • avatar
              wizdar
              0
              To przecież nie pierwszy raz Eidos'a. Recenzent Gamespot stracił pracę gdy nisko ocenił grę Kane&Lynch.
              • avatar
                Szymon331
                0
                Jeśli miało by to miejsce w przypadku oceny np 3/10 to może jeszcze ale w ten sposób? Zgadzam się, dobra gra powinna bronić się sama.
                • avatar
                  romeczek
                  0
                  Swego czasu zajmowałem się recenzowaniem produktów, dla najpoczytniejszego pisma w pewnej branży.
                  ... No więc w rzeczywistości działa to tak, że reklamodawca dyktuje warunki. Nie można bowiem zjechać produktu dystrybutora bądź firmy, która regularnie wpłaca na konto wydawcy periodyku pieniądze za reklamy. Za taki wybryk można stracić pracę. Dla wydawcy niefortunna recenzja może oznaczać znaczne straty finansowe.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    co do samej gry, gra jest zdecydowanie najlepsza ze wszystkich, jesli chodzi o sposoby poruszania sie, sterowania, walki, grafika jest na bardzo wysokim poziomie ale o dziwo sa przeklamanie graficzne, buble, mam nadzieje ze to zmienia w najbliższym patchu

                    Witaj!

                    Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                    Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                    Połącz konto już teraz.

                    Zaloguj przez 1Login