Jeżeli dokumenty, które wyciekły, są autentyczne, to specyfikacja konsoli Nintendo Switch prezentuje się naprawdę dobrze.
Już za nieco ponad dwa tygodnie na półkach sklepowych wylądują pierwsze egzemplarze konsoli Nintendo Switch. Tymczasem japoński producent wciąż nie zdradził szczegółów na temat specyfikacji tego urządzenia. Być może jednak właśnie ją poznaliśmy, dzięki wyciekowi dokumentów.
Właściwie jedyną istotną informacją na temat komponentów konsoli, jaką ujawniła firma Nintendo, jest ta o procesorze z rodziny Nvidia Tegra. Nieoficjalne dokumenty sugerują, że będziemy mieli do czynienia z czterordzeniową jednostką taktowaną zegarem 2 GHz i grafiką opartą na architekturze Maxwell z 256 rdzeniami CUDA i o mocy obliczeniowej 1024 FLOPS.
Do dyspozycji użytkowników oddane zostaną: magazyn danych o pojemności 32 GB, port USB oraz łączność bezprzewodowa Wi-Fi. Wbudowany ekran IPS o przekątnej 6,2 cala będzie dotykowy, a jego rozdzielczość wyniesie 1280 x 720 pikseli. Maksymalna jakość obrazu na wyjściu to z kolei 1920 x 1080 pikseli z 60 klatkami na sekundę.
Poznaliśmy też zakres ustawień, z jakich będą mogli skorzystać gracze. To: jasność ekranu, zarządzanie motywami, ustawienia kontrolera, ustawienia użytkownika, zarządzanie Wi-Fi i NFC, włączanie i wyłączanie Bluetooth, tryb samolotowy, tworzenie i edycja Mii, blokowanie ekranu oraz aktualizacja systemu.
A to już najnowsza reklama konsoli:
Źródło: VG247, Nintendo Everything, GoNintendo
Komentarze
22Miałem 8-calowego SHIELD-a (1920x1200p 16:10) z Tegrą nVidii i generalnie dawał radę lecz i tak z miłą chęcią i bez zastanowienia zamieniłbym ekran na 720p w zamian za wyższy framerate.
DOBRZE?!?!?!
Ty wiesz co piszesz? Stara tegra X1 na maxwellu wpakowana w 2017 roku, w konsolce, która ma również być konkurencją dla stacjonarek?
To przecież już nawet jak na telefon niedługo będzie mało a co dopiero konkurować z PC/Xbox Scorpio/PS4 PRO.
PSP VITA sporo brakowało względem grafiki do ps3 (i dzisiejsze smartphony wciąż nie mogą dogonić grafiki na ps3/xbox360), a tu wreszcie wyjdzie przenośna konsola z wydajnością większą, jak poprzednia generacja konsol.
Same dane wydajności 1024 FLOPS dotyczą natomiast tylko sytuacji, gdy konsola będzie podpięta do gniazdka. Na baterii wydajność ma być znacznie mniejsza (taktowanie GPU spada do 50% o ile nawet nie mniej) i stąd 720p w trybie przenośnym. Ciekawy jestem jak dokładnie będzie prezentować się ta wydajność na baterii, bo jeśli będzie większa niż moje stare 8800Ultra, to byłbym pod SPORYM wrażeniem.