Magic Leap chciało sprzedać 100 tysięcy urządzeń rozszerzonej rzeczywistości. Sprzedało zaledwie 6 tysięcy
Magic Leap to amerykański startup , który powstał w 2010 roku i przez lata zebrał miliardy dolarów. Pierwsze sześć miesięcy sprzedaży urządzeń rozszerzonej rzeczywistości pokazały mocno rozczarowujące wyniki.
Kupionych zostało zaledwie 6 tysięcy urządzeń z planowanych 100 tysięcy. To wynik znacznie poniżej początkowych założeń firmy. Wysoka cena Magic Leap One (2295 dolarów) decyduje o przeznaczeniu produktu raczej dla profesjonalnych twórców. Dodatkowe braki w oprogramowaniu sprawiają, że przeciętnego użytkownika firma nie namówi do zakupu. Choć to i tak tańsze rozwiązanie od konkurencyjnych okularów do zabaw w wirtualnej rzeczywistości (HoloLens dostępne są za 3500 dolarów).
Porażka Magic Leap
Raport wspomina również, że okulary nowej generacji powinny być przeznaczone do korzystania z sieci 5G, jednak Magic Leap One jest zbyt ograniczony technologicznie.
Efekt niskiej sprzedaży był taki, że zalegające urządzenia zaczęto rozdawać pracownikom bezpłatnie. Firmę oskarżono o przecenienie swoich możliwości. Mimo ogromnej ilości zgromadzonych pieniędzy, nie sprostała oczekiwaniom i wydała wyjątkowo nieatrakcyjny produkt.
Źródło: theinformation.com
Warto zobaczyć również:
- Spędzili 48 godzin w VR i…
- Jak rzeczywistość wirtualna może pomóc w odnalezieniu leku na raka?
- Rzeczywistość wirtualna? Nie dla dzieci
- Roboty uczone w wirtualnej rzeczywistości
Komentarze
3