Ćwierć wieku. Tak długo było z nami dotychczasowe logo Nokii. Fińskie przedsiębiorstwo ogłosiło jednak, że pora na zmiany – i pokazało całkowicie odświeżoną grafikę, która ma być uniwersalna. Co to oznacza?
Hasło Connecting people zaraz obok kilku niebieskich liter układających się w słowo NOKIA funkcjonowało z nami od 1998 r. W końcu, po 25. latach przyszedł czas na zmiany. Nową identyfikację wizualną przedstawiono w ramach targów MWC 2023 w Barcelonie. Producent zdecydował się stworzyć uniwersalny logotyp.
Nowe logo Nokia. Duże zmiany od 1998 r.
“Opieraliśmy się na dziedzictwie poprzedniego logo, ale nadaliśmy mu bardziej współczesny i cyfrowy charakter, aby odzwierciedlić naszą tożsamość” – twierdzi Pekka Lundmark, prezes i dyrektor generalny Nokii. Zmiany w identyfikacji wizualnej marki są raczej kosmetyczne, producent nie postawił na całkowite odejście od dotychczas stosowanego wzornictwa, a jedynie odświeżył to, co konsumentom doskonale zapisało się w pamięci przez wiele lat funkcjonowania na rynku.
“Nowe logo oddaje Nokię taką, jaką jest dzisiaj, z odnowioną energią i zaangażowaniem jako pionierów cyfrowej transformacji” – dodaje Lundmark. Rzeczoną energię można w nowym logo powiązać z jego uniwersalnym zastosowaniem. Kolorystyka będzie różnić się w zależności od wykorzystania. Można zatem się spodziewać, że każda kategoria produktów będzie charakteryzować się unikalną barwą.
To nie koniec zmian, które ogłosiła Nokia
Lundmark wyraźnie informuje, jakie plany ma Nokia na nadchodzące lata: “Chcemy być tylko w branżach, w których widzimy, że możemy być globalnym liderem”. Może to oznaczać, że w najbliższym czasie firma będzie skupiać się przede wszystkim na sektorach, które przyniosą jej realne zyski.
Podczas MWC 2023 prezes wspomniał również, że w ubiegłym roku sprzedaż sprzętu dla firm telekomunikacyjnych stanowiła 8 proc. przychodów firmy (2 mld euro). Szybko jednak ta wartość ma przekroczyć 10 proc. Oprócz tego, Lundmark zdradza plany dotyczące większego inwestowania w urządzenia automatyzujące produkcję przemysłową.
Komentarze
26No niewiem spoko logo bylo to stare i nagle zmiana? troche nie teges raczej nokia straci na popularnosci a wielu pamieta i ma pewien sentyment ale co ja tam wiem
Telefony produkuje HMD Global.
Nokia zajmuje się produkcją elementów infrastruktury sieciowej w tym mobilnej (np. BTS).
Operatorzy jak T-Mobile, Plus, Play, używają ich produktów.
Korzystamy z ich nawet o tym nie wiedząc.
teraz na rynku by chwyciła 1 rzecz, tj. smartfon który dałoby się bez problemu aktualizować, tak jak ..... windowsy czy linuxa. wystarczy usunięcie głupawych blokad w bootloaderze, i wypuszczenie sterowników do integracji z ROMem. ale żaden producent nie chce tego robić, bo się nauczyli wszystko zamykać na 4 spusty tak jak w popularnym swego czasu WindowsCE na palmtopach.