Fani serii Neverwinter Nights mogą już ostrzyć zęby. Firma Atari zapowiedziała bowiem nową, nieco inną odsłonę gry zatytułowaną po prostu Neverwinter.
Najnowsza część tworzona jest przez studio Cryptic - autorów całkiem ciepło przyjętego Star Trek Online. Cała akcja toczyć będzie się w doskonale znanym fanom gatunku świecie Dungeons & Dragons. Tak więc o rasy i lokacje najprawdopodobniej możemy być spokojni. Neverwinter będzie przeznaczonym do gry w trybie kooperacji tytułem z gatunku RPG. Tryb jednoosobowy gra w tej części nieco mniejszą rolę, najważniejsze będą bowiem rozgrywki sieciowe. Jest to więc niewątpliwie ciekawe rozwiązanie, które ma szanse na sukces.
Zabawę z nową odsłoną tej powszechnie uznawanej za jedną z najbardziej liczących się serii RPG zaczniemy od wyboru postaci. Przebierać możemy między pięcioma różnymi klasami. Co ciekawe, właśnie tylu bohaterów będzie brało jednocześnie udział w całej historii. Jeśli nie mamy takiej grupy graczy, pozostali zawodnicy będą „nadzorowani” przez komputer. Innym interesującym urozmaiceniem jest system Forge. Umożliwia on tworzenie własnych historii i zadań do wykonania (questów).
Neverwinter Nights 2 - poprzednia odsłona serii
Jak wiadomo, jednym z najważniejszych elementów gry RPG jest fabuła. Tutaj o niej także nie zapomniano. Mieszkańcom miasta, w którym toczy się akcja, nie żyje się ostatnio najlepiej. To wszystko za sprawą śmierci ostatniego Lorda. Ponadto, nieustannie trwają walki między frakcjami. Wybuchły one po tym, jak przez miasto przeszła plaga Spellplague, którą dotkniętych zostało wielu mieszkańców Neverwinter. Ci jednak "zmartwychwstali" i ruszyli do boju w swoim mieście. Tak w skrócie można opisać fabułę - ten aspekt w grze wygląda więc całkiem przyzwoicie.
Gra Neverwinter ukaże się wyłącznie w wersji na komputery osobiste, a premiera zaplanowana została na końcówkę roku 2011. Pozostaje już tylko czekać na pierwsze screeny i filmiki z rozgrywki.
Źródło: VG247.com, eurogamer.net
Polecamy artykuły: | ||
Klonujemy komputer - maszyny wirtualne | 100 porad i sztuczek do Windows 7 | Test 4 kart GeForce GTX 460 |
Komentarze
13Mam nadzieję, że większe wsparcie dla rozgrywki sieciowej nie oznacza uproszczenia rozgrywki, a fabuła będzie równie dobra. Co prawda to hack & slash, ale poza poszukiwaniem większych smoków i dłuższych mieczy człowiek potrzebuje też sensu.
Ciekawe jak rozwiążą problem otwartości świata, pewnie znowu będzie pełno instancji, czego nie lubię, bo nie widzi się innych graczy. Do tego mapy w NWN są strasznie małe i człowiek może zapomnieć o takich scenach jak jazda o wschodzie słońca przez Przełęcz Ymira, czy piaski Kheshatty w Age of Conan.
Faerun zasługuje na MMO, ale nie NWN MMO.