Nvidia zaprezentowała nowe wersje silników akceleracji aplikacji (AXE). Zoptymalizowano je pod kątem najnowszych układów graficznych Quadro, które bazują na architekturze Fermi.
Najnowsze wersje silników, przeznaczone dla profesjonalnych twórców oprogramowania, to: Nvidia SceniX 6, Nvidia Cg Tooklit 3 i Nvidia OptiX 2. Podczas trwającej obecnie imprezy SIGGRAPH 2010 Nvidia zaprezentowała również renderer iray firmy Mental Images do zastosowań komercyjnych, a także przełomowe rozwiązanie renderowania w "chmurze" dla procesorów graficznych.
- Dzięki nowym wersjom silników, deweloperzy mogą zdecydowanie szybciej tworzyć i wprowadzać przełomowe aplikacje na rynek - twierdzi Jeff Brown, Dyrektor Generalny grupy ds. rozwiązań profesjonalnych w firmie Nvidia. - Oprócz tego, te silniki otwierają drogę do nowej generacji oprogramowania, które będzie wykorzystywać zaawansowane funkcje wizualizacji z wysokowydajnymi obliczeniami symulacyjnymi.
Prezentacja nowych kart Quadro
opartych na architekturze Fermi
Nvidia przyspiesza proces rozwoju
Silniki SceniX 6, Cg Toolkit 3, technologia OptiX 2 oraz rozwiązania renderowania iray firmy Mental Images mają oferować deweloperom szereg nowych korzyści i możliwości, które mogą być wykorzystywane w wielu dziedzinach, w tym obrazowania medycznego, stylizacji motoryzacyjnej, projektowania architektonicznego i poszukiwania energii.
Nowe cechy i korzyści to m.in.:
Nvidia SceniX 6
- Nowa klasa geometryczna: Łata Beziera, wykorzystująca programy tesselujące Cg, które umożliwiają tworzenie najbardziej gładkich powierzchni za pomocą procesorów graficznych opartych na architekturze Nvidia Fermi;
- Silnik OptiX 2 umożliwiający szybszy, interaktywny raytracing;
- Dalsze usprawnienia wydajności oraz jakości, a także przyszła obsługa iray firmy mental images.
Nvidia Cg Toolkit 3
- Nowe programy tesselujące pracujące z najnowszymi procesorami graficznymi opartymi na architekturze Fermi firmy Nvidia umożliwiają dynamiczne dostosowanie powierzchni przesunięcia i powierzchni generowanych proceduralnie, w czasie rzeczywistym.
- Możliwość programowania za pomocą bibliotek OpenGL4 i DirectX 11, pozwalająca na osiągnięcie najnowszych efektów na wielu platformach.
Nvidia OptiX 2
- Optymalizacja wykonana pod kątem nowych procesorów graficznych opartych na architekturze Nvidia Fermi zapewnia czterokrotnie wyższą wydajność w porównaniu z procesorami poprzedniej generacji (GT200) oraz ponad dziesięciokrotnie wyższą wydajność w porównaniu z procesorami opartymi na rdzeniu G92;
- Obsługa wszystkich procesorów graficznych wykorzystujących architekturę Nvidia CUDA(G92 i nowsze) w systemach Windows, Linux i Mac OSX; a także
- Obsługa Direct3D i szybka jednoczesna obsługa technologii D3D i OpenGL umożliwiają elastyczne składanie elementów graficznych oraz rendering hybrydowy.
iray firmy mental images
- Narzędzie do renderowania realistycznego globalnego oświetlenia, symulowanego deterministycznie;
- Funkcje skalowania i obsługi wielu procesorów graficznych opartych na architekturze Nvidia Fermi w tym samym komputerze; a także
- Obsługa mechanizmu renderowania rozproszonego umożliwia skuteczne wykorzystanie wielu procesorów graficznych Quadro i Tesla w sieci.
Społeczność deweloperów nastawiona entuzjastycznie do nowych silników
- Nasi klienci są bardzo zainteresowani procesorami graficznymi, gdyż dzięki nim możemy znacznie przyspieszyć funkcje renderowania grafiki. Silniki Nvidia umożliwiają nam stworzenie nowych, interesujących rozwiązań w pakietach Lightworks, dzięki którym możemy lepiej obsłużyć naszych klientów - mówi Dave Hutchinson, Dyrektor ds. Produktów w firmie Lightwork Design Limited. - Wdrożenie silnika raytracingu OptiX okazało się bardzo prostym zadaniem, a sam silnik zapewnia ogromne wzrosty prędkości w porównaniu z rozwiązaniami wykorzystującymi wyłącznie procesor centralny.
- Silnik SceniX od początku stanowił podstawę naszego oprogramowania do stylizacji i wizualizacji Delta Gen - powiedział Ludwig Fuchs, Prezes firmy Real Time Technologies Inc. - Każda następna wersja SceniX umożliwiła nam wprowadzenie nowych, ważnych funkcji i usprawnień wydajności, a tym samym zaspokojenie potrzeb wymagających klientów w branży motoryzacyjnej. Wersja nr 6 nie jest wyjątkiem od tej reguły.
- Dzięki programowi iray z łatwością uzupełniliśmy nasze oprogramowanie Bunkspeed SHOT o silnik renderowania, tworząc możliwie najdoskonalsze rozwiązanie pod kątem prędkości i fotorealizmu grafiki - twierdzi Philip Lunn, Prezes firmy Bunkspeed. - Nowe, przełomowe procesory graficzne Quadro połączone z oprogramowaniem Bunkspeed SHOT zrewolucjonizują procesy twórcze naszych klientów w branżach projektowania i reklamy.
Dodatkowe informacje o nowych silnikach i technologiach Nvidia Quadro możecie znaleźć na stronach nvidia.com.
Źródło: Nvidia
Polecamy artykuły: | ||
Najlepszebezpłatne gry do pobrania | TestGPGPU: NVIDIA Fermi vs ATI Evergreen | Chłodzenie przy 4.0 GHz - woda vs powietrze |
Komentarze
4